2021. január 31., vasárnap

Havi zárás – Január 2021


Ma is havazott egy keveset reggel, de egyszerre el is olvadt. Lassan meg kell barátkoznom a gondolattal, hogy ha havat szeretnék látni, akkor el kell mennem a hegyekbe. Mert az Alpok nem kegyelmez nekünk, mert fennakasztja az összes hófelhőt.

Viszonylag hamar végeztem a vizsgáimmal, így a munkának tudtam szentelni a januáromat. Kellett is ez a felszabadult idő, mert mindig volt valamilyen teendőm. Mintha nem is hat órát dolgoznék egy nap, hanem legalább nyolcat. Ebben azért az is közrejátszik, hogy az új folyamatoknál lassabb vagyok. Illetőleg az irodában sem vagyok annyira produktív, mint szeretném, de ez egy állandó tanulási folyamat.


Ezen kívül mást nemigen csinálok, csak hetente kétszer mozdulok ki táncra, amely legnagyobb örömömre újra indult. Teljesen új helyre költöztünk, ahol sokkal nagyobb a tér, és lehet az is, hogy itt maradunk végleg. Kell a mozgás, ha már jógázni is elfelejtek mindig. Reggel még nagyon hideg van idebenn, így nincs kedvem megmozdulni, utána meg már nincs rá időm.


Végül lelkileg nehéz volt ez az egy hónap. Most kezdett leginkább tudatosulni a bezártság és a távolság, és most lett volna legtöbbször csak egy ölelésre szükségem. Illetőleg idehaza sem könnyítették meg a helyzetemet, de csak összeszedem magam, a napsütés és a jó idő szokott segíteni.



Januári olvasmányaim (4333 oldal + 6,5/10,75 óra)


Leginkább az olvasásba menekültem. Mivel nem kellett hétvégente és a szabadidőmben tanulnom, így hétvégente egész délelőttöket szentelhettem a könyveknek. Magam is meglepődtem, hogy 20 befejezett olvasmánnyal zártam a hónapot, hiszen a regényekkel elég lassan haladtam. A teamesternő könyvével azért, mert élvezni szerettem volna, a Gonosz fortélyokkal pedig azért, mert szenvedtem velük, főleg a hosszuk miatt.

Kálváriám enyhítésére italáltam egy olyan motivációs struktúrát, hogy X oldalanként kézbe vettem egy rövidebb történetet vagy egy graphic novelt. Mivel ezekkel gyorsabban haladok angol nyelvük ellenére, megvolt a sikerélményem, hogy haladok az olvasással és nem csak egy könnyvel toporgok egy héten keresztül. A graphic novelek közül önéletrajzi ihletésűek kerültek a kezembe, amelyek közül a Maus és a Persepolis volt az abszolút kedvencem, de Marjane Satrapi további képregényei is nagyon jó olvasmányélmények voltak.

Csatlakoztam Rékához, a Bari olvas bloggerinájához a holokausztos tematikus hónapjához, ahol közösen olvastuk A lehetetlen valóra váltat. Emellett olvastam még Bauer Barbarától is egy 2. világháborús regényt, akinek már csak két történelmi regénye vár rám. Illetőleg elkapott a Harry Potter láz is, és olyan jó volt nosztalgiázni egy keveset.



A hónap kedvence: Maus, Persepolis, A teamesternő könyve

A hónap csalódása: Gonosz fortélyok sorozat

A hónap meglepetése: Marjane Satrapi képregényei



Könyvbeszerzések


Visszafogni magamat, ezzel a céllal indultam neki ennek az évnek. Az utóbbi két év alatt 200 könyvvel gazdagodott a magánkönyvtáram, és a rendelkezésre álló hely nem bővült ugyanekkora mértékkel. Sőt, inkább szűkült, hisz nem tudom már a kollégiumot könyvraktárnak használni. Így elhatároztam, hogy csak olyan könyvetek veszek meg, amelyeket azonnal el fogok olvasni, mert vagy annyira kíváncsi vagyok rájuk, vagy egy sorozat folytatásai.

A magyar BookTuberek fantasyt olvasó szegmense tavaly ettől a könyvtől volt hangos. Emlékszem, hogy már a megjelenésekor találkoztam ezzel a regénnyel, de nem fogott meg magának. Talán azért sem, mert még nem voltam elég érett hozzá, és még jobban húztam az ifjúsági mint a felnőtt fantasy vonalhoz. Az sem könnyítette meg a helyzetemet, hogy időközben elfogyott a könyv a kiadónál is, és sehol sem lehetett kapni. Próbaképp kiraktam molyra, hogy keresem ezt a regényt, de nemigen fűztem nagy reményeket hozzá. Aztán mégis sikerült, és annyira boldog vagyok emiatt. Februárban sort is fogok keríteni rá, hiszen több ponthoz is beleillik a Fantasy Február Bingóba, amelyet Zsófi szervez.

 

Nem szoktam könyveket eladni, mert minden olvasott történet valamilyen szinten kötődik hozzám, viszont tavaly sikerült olyan regényeket is olvasnom, amelyeket inkább odaadnék másnak, akik jobban szeretik. Ha a könyvtárak nyitásáig nem lesz rájuk jelentkező, akkor végérvényesen beviszem majd oda őket, hogy növeljem a „Könyv csere-bere” állományát. Januárban kettőtől váltam meg, az Outlander első részétől, mivel németül is megvan, pont mint a sorozat első öt része. Illetve egy Árnyvadász akadémiás kötettől, hiszen ha majd lesznek Cassandra Clare kötetek a gyűjteményemben, az a Pokoli szerkezetek és folytatássorozatuk lesznek.

 

4 megjegyzés:

  1. Hűha, te aztán beletapostál rendesen! Tök jó látni, hogy most aztán mindenre is volt időd, papír alapú könyv, ebook, hangoskönyv, magyar, angol, német, képregény! Gratulálok! :3
    Remélem egyszer nekem is összejön legalább a havi 10. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igyekszem diverzifikálni az olvasást, mert rájöttem, hogy így produktívabb vagyok. attól még szeretném a fizikai példányaim olvasottságát is csökkenteni, hisz leginkább az lebeg a szemem előt :D
      ne stresszeld magad a számon, én már felhagytam vele, és láss csodát, mennyi összejött :)

      Törlés
  2. Woooow, produktív hónapot tudhatsz magad mögött! Sajnos én viszonylag későn, alig egy hete fejeztem be a vizsgaidőszakomat, így a január főként jegyzetolvasgatásból állt - még az év első napjain olvastam kis kikapcsolódó Bexi sorozatot, de azon kívül csak most kezdtem neki egy igazi ínyencségnek, Sarah J. Maas új kötetének. <3

    Egyet tudok érteni, sajnos a Gonosz fortélyok nekem is nagy csalódás volt. Sajnáltam, mert amúgy meg szeretem a CC könyveket - főleg a Pokoli szerkezetek nekem a szívem csücske. <3

    Hajrá a munkához és a további szuper olvasnivalókhoz az év későbbi szakaszában is!

    Millió puszi:
    Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a fránya vizsgaidőszak, csak a baj van vele... :D
      Maas kötetének majd én is neki akarok állni, de előbb még az ACOTARt kéne befejeznem, de hát az is akkora monstrum, mint a Gonosz fortélyok, és még jobban is tartok tőle, mint az Árnyvadászos kötetektől...
      Majd érkezni fognak sorban a bejegyzések is, ezekről a könyvekről, csak kb mindig egy hónapos feltorlódásom van, ami garantálja az állandó bejegyzéseket. És ott bőőőven ki fogom fejteni, hogy mi miatt is szenvedtem annyira velük. De ettől még olvasni fogok CC könyveket, mert az Árnypiac a novellásságga miatt nem lehet túlnyújtott, illetőleg a Chain of Gold pedig azon szereplők gyerekeivel foglalkozik majd, akiket nagyon szerettem. Szóval van itt potenciál, kérem szépn :)
      Köszönöm szépen a jkívánságokat és a kommentet is. Rengeteget jelent <3

      Törlés