2021. március 14., vasárnap

Pottermore bugyrai | J. K. Rowling – Olvassunk „in English”

A Pottermore (ma már Wizzarding World) egy olyan honlap, amely a Harry Potter világába kalauzol el minket. A Rowling és csapata által üzemeltetett honlap rengeteg kiegészítő információt tartalmaz a világgal kapcsolatban angol nyelven, ám magam nem vagyok egy gép előtt szívesen olvasó fajta, így sosem mélyedtem bele igazán.


Aztán egyik Molyos keresgélésem alkalmával belebotlottam a sorozat három kiegészítő kötetére, amely az ezen az oldalon publikált leírások közül gyűjtött össze tematika szerint cikkeket. Hivatalosan van egy sorrendje, de én is csak eme bejegyzés írása közben találtam rá. Ebből kifolyólag bármilyen sorrendben neki lehet állni, semmit nem veszít vagy nyer vele az ember.


Eredeti megjelenés éve: 2016
Pottermore
kiegészítőkötet, fantasy
négy csillag


#1 Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies


Ezt olvastam másodjára, és ez áll a szívemhez legközelebb, ami a benne említett szereplőkre és történeteikre vezethető vissza. McGalagony professzor asszony a szívem csücske, nem véletlenül. Róla viszonylag kevés derült ki a regények során, így végre megtudhattam Hermione után a második kedvenc szereplőm élettörténetét. Mugli apa és boszorkány anya gyermekeként otthon nem gyakorolhatta bűbájos képességeit, a Roxfortba kerülve azonban iskolaelsőként végez. Nagy kviddicsrajongó az öreglány (amit nem néztem volna ki belőle, vagy nem emlékeztem erre a részletre), illetve játszott a Griffendéleknél is. A Teszlek Süveg nem egyértelműen osztotta be ebbe a házba, mert gondolkodott a Hollóháton is (én úgy tudtam). Első szerelme olyan Jane Austenos fordulatot hozott, ugyanis másnap visszamondta az eljegyzést a mugli fiúnak. Később ugyan férjhez ment, de ez a kapcsolat is csak három évig tartott a férje halála miatt. Egy igazi hős, én nagyon kedvelem.


Mellette még a másik nagy kedvencem, Remus Lupin is helyet kapott a kötetetben, akit gyerekkorában harapott meg a vérfarkas édesapja elszólalása miatt (ejj de rég olvastam a könyveket, hogy egy ilyet elfelejtettem). Nem volt könnyű sorsa, és bár mindenki szerette, önmaga felé mindig kritikával fordult. Szót ejt a Tekergőkről, és leírja Tonksszal való megismerkedését is. Ezen kívül még beszél az animágiáról, a vérfarkasokról és Trelavney professzor asszonyról, de ezek kevésbé voltak érdekesek. Viszont ettől még a fent említett két szereplő elvitte a hátán a kötetet.


~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~


Eredeti megjelenés éve: 2016
Pottermore
kiegészítőkötet, fantasy
három csillag


#2 Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists


Elsőként nem feltétlenül jó Dolores Umbridge-dzsel és a miniszterek végtelen felsorolásával nyitni, mert kissé unalmas volt, mind a szereplő személye, mind a tömérdek információ miatt. De aztán az Azkaban története mentette a helyzetet, amelynek kialakulásáról rengeteg érdekességet tanultam. Hisz azt mindenki tudja róla, hogy íjesztő, illetve hogy dementorok lakják, de ennyi. Emellett még jó volt látni Lumplsluck professzor Tom Denemmel, azaz Lord Voldemorttal való kapcsolatát, illetve hogy hogyan próbált meg elbújni szégyenében. Emellett még szó esett a bájitalokról létrejöttéről, illetve hogy Harry miért ezt a tárgyat szereti a legkevésbé, illetve Hóborcról.


~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~


Eredeti megjelenés éve: 2016
Pottermore
kiegészítőkötet, fantasy
három csillag


#3 Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide


A három közül ez a leginkább tankönyvszerű a megemlített témái miatt. Rengeteg tudott és kevésbé ismert témát dolgoz fel, mint például a Kings Cross pályaudvart, a Teszlek Süveget vagy Edevis tükrét. A 9 és 3/4 vágány kialakulásánál érdekes volt látni, hogy miért pont 3/4, illetve hogy más tört számmal rendelkező vágányok is létezhetnek, csak épp nem kerültek említésre a könyvben. Pótolja a hiányosságát a Hugrabugos klubhelység bemutatását, és megmagyarázza az időnyerő problémakörét. A tantárgyakat túlságosan röviden mutatja be, ellenben mást meg bő lére ereszt. Ebben a részben a legfeltűnőbb az Artúr legendakörhöz való kapocs, hisz az egyik portré szereplője is kerekasztal lovag volt, csak épp mágusi származása miatt nem tettek említést róla, a másik pedig Griffendél Godrik kardja és az Exkalibur közti hasonlóság.


~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~


Ezen kötetek erénye, hogy bizonyos információkat összefoglal, így ha utána akarnánk olvasni, akkor itt megtehetjük. Nem hosszúak, a három egy nap alatt is simán elolvasható. Fel kell készülni arra, hogy lesznek jobb és rosszabb részei, de összességében azért vesszük kézbe kiegészítőköteteket, hogy újra elmerüljünk a világban, nem? Jó volt az Rowling magyarázatait is olvasni, mert így beleláttunk a háttérbe is, hogy mit mért csinált, illetve hogy milyen volt bizonyos helyeken az első változat.


A nagy Harry Potter lázban elolvastam még The Prequel című novellát is, amelyet szintén molyon fedeztem fel. Ez inkább egy ujjgyakorlat, mint teljes értékű novella a Tekergők szereplőivel. Belőlük mindenki többet szeretne, de eddig az írónő nem hajlott meg a nyomás alatt.


Forrás: Pinterest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése