2022. február 28., hétfő

Havi zárás – Február 2022

 

Dolgos hétköznapok jellemezték az év második hónapját. Most is épp a kerti munka után osztom meg veletek ezt a bejegyzést. Elkezdtük a tavaszi metszést, ami sok időmet elveszi, de erre tudatosan készültem. Február elején minden szabadidőmet a szakdolgozatomnak szenteltem, és alig láttam ki a munkából. Jó lesz majd azt is leadni félév végén, mert hiányoznak a pihenéssel töltött hétvégék. Éppen emiatt nem is történt velem semmi érdekes.

 

Februári olvasmányaim (3148 oldal + 10 óra)

 

Az év legrövidebb hónapjára mindig annyi mindent tervezek, holott kevesebb nap áll rendelkezésemre, mint bármikor máskor. A lehetetlennel dacoltam, mert az év lendületes kezdése után mindent is be akartam fejezni, lehetőleg egyszerre. Ez részben sikerült is, mert három (négy? de az egyiknél nem tudni, hogy tényleg utolsó-e) sorozatnak is a végére értem, Az Északi erdő legendájával pedig haladtan tudtam. Utóbbinak az az oka, hogy hónap közepén beütött a Romantikus Readathon, amin mindenképp részt akartam venni, felrúgva az addigi terveimet.  Senkinek sem sikerült a hónap során letaszítania A lány a toronybant a trónjáról, pedig azt még viszonylag az elején olvastam. Rajta kívül leginkább meglepetések és csalódások értek. Sikerült megint sok képregényt olvasnom, de ezek mind rövidek voltak, és sajnos egyik sem lett a kedvencem. A végére megtört a lendületem, de ezt csak átmeneti, mert külső tényezők befolyásolják. Mert terveim megint vannak szép számmal a tavaszra.


 

A hónap kedvence: A lány a toronyban

A hónap csalódása: Kamor, Emmaus, Paper Girls

A hónap meglepetése: A szirénkirálynő lánya, Das unvollkommene Leben oder wie das Glück zu Samuel fand

 

 

Könyvbeszerzések

 

Néha megesik, hogy gyenge pillanatomban késztetést érzek arra, hogy könyvet vegyek. Akciók esetében azonban megtanultam mérlegelni, hogy valóban a közvetlen közeljövőben szeretném-e elolvasni, vagy csak fel akarom halmozni őket az ínséges időkre. Kivételes esetek mindig vannak, viszont eddig még tartom magam ahhoz, hogy nem vehetek több könyvet, mint amennyit a magánkönyvtáramból elolvasok.

 

Az írónő legfrissebben megjelent regényének érkezése leginkább idő kérdése volt. A kiadótól kaptam meg, és alig tudok róla valamit, de ez egyáltalán nem zavar, mert szeretek kényelmesen belesüppedni a történeteibe. Azt tudom, hogy ismét a történelem egy szegletét járjuk be, és nekem mindig is ezek a regényei tetszettek jobban. Tavasszal majd mindenképp sort fogok rá keríteni.

 

Ha stresszelek, vagy rossz kedvem van, akkor általában könyveket szoktam nézegetni. Februárban négy gyenge pillanatom is volt, de legalább alkalmanként egy-egy kötettel lettem gazdagabb.

 

  • Ruta Sepetys: A csend forrásai

Minden évben szoktam egy-kétszer vásárolni a Libriben, mikor úgy jön ki a lépés és nem tudom máshogy megoldani. A gyűjtött pontokat viszont csak következő év március elejéig lehet levásárolni. Ez most február közepén jutott eszembe és ismervén magamat, hogy el fogom felejteni, kerestem egy olyan kötetet, amit mindenképp meg akarok venni magamnak, nem csak azért, mert akciós. Ruta Sepetys ezen regényének magyar fordítására már a külföldi megjelenése óta várok, és nagyon örültem, mikor a Maxim bejelentette, hogy 2021 év végével érkezik. Itt is az írónő neve jelenti a garanciát, és csak annyit tudok róla, hogy egy Spanyolországban játszódó történelmi fikció.

 

  • Böszörményi Gyula: 6… 5… 4… (Rémálom #2)
  • Bökös Borbála: Szmirkó

A molynak van egy csodás funkciója, amivel értesítést küld neked, ha eladó példány kerül fel egy kívánságlistás könyvedről. Mivel a szakdolgozatom miatt egész nap a gép előtt ültem, és egy-egy rész befejezése után akarva-akaratlanul is itt találtam magam, nagyon hamar tudtam lecsapni erre a két kötetre. Már mindegyik beszerezhetetlen, és csak a mázlimon illetve az akaratomon múlt, hogy hozzám kerültek. A 6… 5… 4…-et már szinte feladtam, és leginkább az újrakiadást vártam. Szmirkót pedig impulzusvásárlásnak is mondhatnám, de mégsem az, mert 6-7 éve a radaromon volt.

 

Vezetek egy listát azokról a könyvekről, amelyeket csak olvastam, de szeretnék belőle saját példányt is. Nem feltétlen ez szerepelt a prioritások között, de megláttam belőle egy Győrben eladó példányt egy nehéz napomon. Mivel mentem amúgy is egyetemre, így gondoltam, hogy próba-cseresznye. Nem volt könnyű átvenni, mert a vonatot lekéstem, emiatt buszozhattam, amit viszont még sosem csináltam Győrben. A kalandokat viszont nem bánom, mert olyan könyv került a birtokomba, amit meg fogok becsülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése