2020. június 30., kedd

Havi zárás – Június 2020


El sem hiszem, hogy már egy hónapot hátra hagytunk a nyárból. Inkább tűnt egy szeszélyes tavasznak az időjárás miatt, de nem panaszkodom, mert a meggy és a cseresznye is sikeresen lekerült a fáról a fagyasztóba. A kertben szépen nő minden, a rukkolám is, melyet már újra kellett ültetnem, mert el kezdett virágozni. A szőlőmunkának még nem jött el az ideje, de lassan annak is neki kell majd állnunk, no meg a tűzifahasogatásnak, ha már apának is hivatalosan ma van az utolsó munkanapja a nyári szünet előtt.

Nyugodtan telt a június. Sosem unatkoztam, mert mindig kaptam anyagokat a munkahelyemről, sőt már voltunk Ausztriában is dolgozni, szóval kezd felpezsdülni minden. Bár az igazi megindulás majd csak szeptemberben lesz, mert akkor már mindenki megjött a szabadságolásából. Addig is élvezem az itthonlétet. Meg azt, hogy meglátogathatom a barátomat, amely mindig felér egy aprócska kirándulással, ha az utazás hosszát tekintjük.

Ó, és hát teljesen megfeledkeztem az ötödik blogszületésnapról, pedig nagyon szerettem az arra való előkészületi munkákat. Lázasan tervezgettem a különleges bejegyzéseket, és remélem, ezek elnyerték a tetszéseteket. Sokat dolgoztam velük, de szerintem jók lettek. Ezeket ITT és ITT meg is nézhetitek.


Júniusi olvasmányaim (3218 oldal + 17 óra)
Nem vagyok megelégedve magammal. Lehetett volna sokkal jobb is, csak a hónap közepén egy kicsit megrekedtem. Nem vitt a lendület, mint szokott, meg a székhelyváltogatás is megbontotta rendesen a kialakult rutinomat. De nem panaszkodom, mert reggelente mindig jutott időm az olvasásra. Viszont újra vissza kell állnom arra, hogy a polcomon lévő könyveket vegyem kézbe, mert morcosan figyelnek engem, és törődésért sipítoznak egész áldott nap.

Befejeztem a Bűbájoló történetek magyarul megjelent részeit, és nem voltam rest angolul folytatni a sorozatot. Az elején ugyan nem ment olyan könnyen, lassan is haladtam vele, de a végére sikerült a nyelvbe is belerázódnom. A negyedik rész után még nem kezdtem bele a tényleges utolsóba, mert most egy kis német szünetre vágyom, de az sem várat sokáig magára.

Két Jane Eyrehez kapcsolódó mű is a kezembe került, melyek közül Stubbs előzménye jobban lekötött mint Rhysé. A túlfűtött karibi hangulat távol áll tőlem, és jobban esett Mrs. Rochestert angol környezetben látnom.

Két olvasási kihívásban is részt vettem ebben a hónapban. Az egyik a #Kultúrmisszió, amely Szerb Antal A világirodalom története című könyvén alapszik. Első körben egy görög dráma került sorra, mellyel megint nem sikerült megbarátkoznom. Talán majd a továbbiak jobban fekszenek. A másik pedig a Világok utazói, ahol ebben a hónapban a roxforti házaknak megfelelően olvastunk. Én az Abigélt választottam, mondván, hogy a helyszín eléggé Hollóhátas.
Hónap kedvencei: Abigél, A marsi
Hónap csalódása:


Könyvbeszerzések
Nem tartott sokáig a márpedig visszafogom magamat tervem, vagyis hát az utolsó hét rontott el mindent, mikoris kirakták nálunk is a Tescoban az akciós Dream Válogatásos könyveket. De egészen addig tartottam magamat. Viszonylag. Inkább úgy mondanám, hogy csökkentett üzemmódban voltam.

  • Robin Hobb: Bűvös hajó I-II.
Brandon Sanderson és Robin Hobb két olyan név a fantasy irodalomban, akikkel már szemezgetek egy ideje, de valahogy mégsem vettem még rá magamat sohasem, hogy ténylegesen olvassak is tőlük, pedig nagyon szeretnék. Aztán még hó elején láttam (vagy az volt még május vége is, nem tudom) BatLibrary egyik videóját, amiben pont a Bűvös hajót emlegeti. Annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy utána is olvastam a kötetnek, és megláttam, hogy mennyire nehezen beszerezhető, így nem volt kérdéses. Ennek jönnie kell. Úgy rendeltem meg, hogy át tudjam venni a kiadó könyvesboltjában, ahova tervezek a jövőben is vissza-visszatérni.

  • Alessandro Baricco: Novecento
  • Szerb Antal: Utas és holdvilág
Ha már blogszületésnap, és a nyerteseknek könyvet kell rendelni, akkor nem hagytam ki a lehetőséget, és magamnak is raktam bele a kosárba egy könyvet. No meg egy másikat, de azt a Libri akciójának köszönhettem. A Novecentot azóta más elolvastam, és megállapíthatom, hogy Baricco stílusa nekem való.

  • Bauer Barbara: A fényfestő
Fábián Janka mellett Bauer Barbarával vagyok úgy, hogy regényeik valószínűleg tetszenének nekem, mégsem olvastam még tőlük semmit. No de ez most meg fog változni. Jelenleg A leggazdagabb árvát hallgatom az írónő felolvasásában, de a Jaffa Kiadót is megkerestem a legújabb regénye megjelenése kapcsán. Annyira szép a könyv, és remélem, hogy belül is ugyanilyen jó lesz a története.

  • Laini Taylor: A különös álmodozó (A különös álmodozó #1)
Az írónő Füst és csont leánya sorozatának magyarul megjelent részeit már olvastam és kíváncsi voltam a legújabb sorozatára is, de eddig még nem jutottam el odáig sem, hogy beszerezzem őket. Most viszont kapva kaptam az alkalmon, mikor megláttam, hogy legjobb barátnőm megválna a saját, magyar nyelvű példányától.

  • Kristen Ciccarelli: Az utolsó namsara (Iskari-trilógia #1)
  • Jennifer Donnelly: Stepsister – Egy sötét mese
  • Kate Quinn: A vadásznő
  • Alice Hoffman: Gyönyörű titkok múzeuma
  • Alice Broadway: Ink (Ink-trilógia #1)
  • Alwyn Hamilton: A szultán foglya (A sivatag lázadója #2)
Ezeket nem venném külön, hisz egy kalap alá tartoznak, hisz mindegyiket a híres neves Tescos Maxim Kiadós akcióban vettem. Harmadjára sikerült rájuk találnom, mert a bolt úgy döntött, hogy hónap végére azért kirakja a köteteket a polcra, hátha lesz olyan megszállott, hogy még ekkor is ezeket keresi. Hát sikerrel jártam, de a pénztárcám már kevésbé. A kívánságlistás könyvek mellé sikeresen becsúszott az Ink is, de hát olyan szép, meg biztos érdekes lesz. Már csak azt kéne kitalálnom, hogyan hosszabbítom meg a napokat. Vagy csak egyszerűen kiveszek magamnak egy hét szabit mindenből, és akkor éjt nappallá téve olvasok senki által nem zavartatva.

  • Szabó Magda: Ókút
Végül de nem utolsó sorban a Maximos könyvek mellett ő is becsusszant a kosárba. A Szabó Magda kötetekre Edmond hívta fel a figyelmemet, aki az aktív instalét mellett könyves YouTube csatornát is vezet, amit ITT tudtok megnézni. Nagyon megörültem, mert az Abigélen felbátorodva szerettem volna további Szabó Magda könyveket olvasni. Aztán a Varázstinta blog is s kedvemben járt ezügyben, mert mostanában osztott meg Csenge egy ajánlót az írónő könyveiről, ahol ez a könyv keltette fel az érdeklődésemet.

Ennyi lettem volna mára.
Maradok továbbra is
Réka, a könyvmolyságban is maximalista

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése