2020. június 20., szombat

Tündéri gimnázium #3 - Két tűz között | Sandra Regnier


Ez idén a harmadik elolvasott sorozatbefejezésem, és remélem, hogy ezek után már csak felfelé megy a menet. Tudom, hogy mindezt magamnak köszönhetem, de kíváncsi voltam, hova fut ki Sandra Regnier Sárkányok gyermeke sorozata. A sárkányok titka végre közelített az általam várt elképzeléshez, de sok helyen még mindig bukdácsolt.

Magyar megjelenés éve: 2019
Maxim Könyvkiadó
ifjúsági, időutazás, fantasy
három csillag
Valójában Felicitynek boldognak kellene lennie. Nemcsak az iskola összes pasija hever a lábai előtt, de a suli szívtiprója, Lee – aki nem mellesleg félig elf – szintén a kegyeit keresi. Bár ez nem meglepő, mert a sármos félelfnek már régen megjövendölték, hogy Felicity lesz a menyasszonya. De a lánynak kisebb gondja is nagyobb annál, mint hogy a szerelmi életén törje a fejét. Már régebb óta tudja, hogy ő az elfek megjövendölt megmentője, ami egyre súlyosabb teherként nyomja a vállát. Kiderül, hogy fontos szerepet játszik az elfek és sárkányok végső összecsapásában. De miközben próbálja megteremteni az egyensúlyt, megdöbbentő titkok látnak napvilágot, ami nemcsak abban ingatja meg Felicityt, hogy valóban jó oldalon áll-e, ha az elfek mellett harcol, hanem saját származásának körülményeire is fény derül, ami minden eddigi tettét megkérdőjelezi.

Sokat gondolkodtam még a könyv olvasása közben is, hogy külön bejegyzést szenteljek ennek a résznek, vagy hagyjam a fenébe, és csapjak egy pár mondatos értékelést az előző végére. Biztos egyszerűbb lett volna, viszont szerintem ha az előzők megérdemeltek egy teljes bejegyzést, ez főleg megérdemel, hisz a sorozat folyamatosan javul, egyre érdekesebb, és egyre többet tudtam meg az amúgy különleges háttérvilágról.

Történetünk…
az identitászavaros Fay kalandjait zárja le. Szegényem nem tud mit kezdeni azzal a ténnyel, hogy minden fiú bukik rá, illetve azzal sem, hogy a sárkányok is hozzájuk hasonlónak mondják, nem csak az elfek. Emellett még a jelvények után is kutatnia kéne úgy, hogy közben nem hagyja ott a fogát a múltban. A háború azonban elkerülhetetlen.

Megint nagyon sokáig a sötétben tapogatóztam, a könyv kétharmadánál se voltam sokkal okosabb, mint az elején, pedig aztán már jártak a Sherwoodi erdőben, meg Prágában, és már volt náluk pár jelvény. De Fay se járt jobban, pedig aztán főhősnőként nem ártana tudnia néhány dolgot önmagáról és amúgy a körülötte lévő, fokozatosan megnyíló világról.


Forrás: Pinterest

Kevesebb iskolai jelenetet kaptunk, ami egy megváltás volt számomra. Ugyan az osztálytársakról is kiderült ez-az, néhánynál még én is kamilláztam. Volt, akinél egyértelmű volt, hogy vaj van a füle mögött, és volt, akinél meg nagyon nem. Több kalandban lett így részünk, ami Leevel együtt még izgalmat is rejtett. Hisz a srác jobban képben van a múlttal, mint Fay.

Megismerjük a sárkányokat, hisz eddig csak az elfeket nyomatták ezerrel, illetve bepillanthattunk az évszázados haraguk hátterébe is. Gondolhattam volna, hogy Artúr király is fel fog tűnni Avalon és Merlin mellett. A múlt szemlélése mellett előkészíti a terepet az új nemzedéknek, akik őseik hibájából tanulva talán békében élnek majd egymás mellett.

Helyenként zavaros, néha azt éreztem, hogy az írónő sem tudja igazán, mit akar. Sokkal többet ki lehetett volna hozni a sorozatból, de ettől még ez a rész egynek elmegy.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése