2022. április 2., szombat

Havi zárás – Március 2022

 

hetek óta csak bolyongok

a survivor van a porondon

egyet előre – kettőt hátra

várom, hogy mikor jut időm másra

mert kezd sok lenni a világ

az érzéseim támasza is vág

s bezárkóznék leginkább

 

Ebből a rövid szösszenetből is látszik, hogy milyen nehéz időszak volt számomra a március, ami valószínűleg folytatódni fog még legalább májusig. Nagyüzemi szakdolgozatkészítésbe fogtam, amivel már foglalkozok egy ideje, de szeretném, ha értékes lenne, és nem csak egy újabb pipa. Ehhez viszont idő és sok utánaolvasás szükséges. Viszont most volt is kedvem írni, csak épp időt kellett szakítanom rá. Iskolásként nagyon szerettem a hosszúhétvégéket, munka szempontjából viszont nagyon hasztalanok, hiszen így három nap alatt kell egy teljes hétnyi feladatot elvégezned. Illetve az osztrákok sem mindig ugyanakkor van szünetjük, így ők ekkor is tudnak zargatni. Egy kisebb betegség is elkapott még emellé, így a kedvem is a béka ülepe alatt volt. Viszont a jó időnek nagyon örültem, hiszen tudtam végre használni a napágyamat olvasásra.


Családdal év közben ritkán kirándulunk, ám édesapámat most elkapta a gépszíj és tőlem kérdezte, hogy merre menjünk a hosszúhétvége egyik napján. Mint mindenről, arról is listát vezetek, hogy melyek azok a helyek, amiket szívesen megnéznék a környéken. Így esett Fraknó várára a választásom, ami az Eszterházy család kincstáraként szolgált. Elszigetelt fekvése és a család ügyes taktikázása miatt sikerült mindent megőrizniük. Csak a töredékét állították ki, de így is rengetegnek tűnt. Az idő nem volt a legszebb, kicsit alul is öltöztünk, ami szolgáljon nektek tanulságul, ha ti is arra vetemedtek. Hiába van kinn meleg, a várban mindig sokkal hidegebb van.


 

Márciusi olvasmányaim (4548 oldal)

 

Sodródtam az árral, és nem erőltettem semmit sem. Úgy voltam vele, hogy reggelente annyit fogok olvasni, amennyi jól esik. Bőven elég stresszforrás volt az életembe, nem fogok még azon is idegeskedni, hogy nem úgy haladok a könyveimmel, ahogy terveztem. Sikerült haladnom a megkezdett sorozataimmal. Folytattam a Legenda trilógiát és a Lore Olympust is, melyek közül az utóbbi tetszett jobban. Nem volt rossz a Prodigy sem, csak nagyon átvezető kötet hangulata volt. Sikerült a végére érnem Az Északi erdő legendájának, és ugyan nem ütött akkorát A boszorkány éjszakája, mint szerettem volna, de még mindig oda meg vissza vagyok a világáért. Emellett befejeztem Amanda Lovelace verseskötetsorozatát is, amely az első kivételével nem igazán tudott megérinteni, ezért továbbra is Rupi Kaur lesz számomra az etalon. A sorozatkezdések közül leginkább Georgiana Darcy's Diary vett le a lábamról, aminek teljesen véletlenül álltam neki, mert nagyon sokat kellett az orvosra várnak. Hihetetlenül jól esett a lelkemnek ez a Büszkeség és balítélet folytatás, aminek már a második részét olvasom, annyira beszippantott. A képregények közül a Lore-ral versenybe száll a Be Prepared, amelyet sokkal inkább éltem, mint az írónő másik képregényét. A többit viszont átlagosnak mondanám. A hónap egyértelmű kedvence a Lily fogadalma, de a Rekviem egy gyilkos asszonyért valamint a Mr. Gwyn is nagyon erős kötetek voltak.

 

 

A hónap kedvence: Lily fogadalma

A hónap csalódása: Habibi

A hónap meglepetése: Rekviem egy gyilkos asszonyért, Georgiana Darcy's Diary, Be Prepared

 

 

Könyvbeszerzések


Tovább haladtam a tervemmel, hiszen nem is igen volt arra időm, hogy könyvet vegyek. Még a legstresszesebb időszakokban sem a könyves oldalakat böngésztem, hanem igyekeztem kikapcsolni. Ugyan volt egy megjelenés, amire nagyon kíváncsi lettem volna, de végül úgy döntöttem, hogy van ennél fontosabb is az adott kiadónál. Viszont már nagyon érik egy ideje egy GABOs és egy Agavés rendelés, hogy a kedvenceimet is beszerezzem tőlük.

 

Az író Ház az égszínkék tengernél című regénye sokak kedvence lett, köztük az enyém is. Éppen emiatt vártam annyira a következő regényét, mert abban biztos voltam, hogy hozni fog még tőle a kiadó, hiszen akkora sikert aratott, hogy kifogyott a könyvesboltokból. Itt is csak az alapszituációt ismerem, direkt kerülöm a véleményeket. Egyedül Matilda apukájának értékelését néztem meg, akinek nagyon tetszett. Szóval magasak az elvárásaim.

 

  • J. R. R. Tolkien: Befejezetlen regék Númenorról és Középföldéről

Nagyon rég nem olvastam Tolkientől, pedig már nagyon egy jó ideje Középfölde foglya vagyok. Ugyan karácsonykor két kapcsolódó kötetet is beszereztem, de ezen regénnyel már legalább 8 éve adós vagyok magamnak. A hobbit után évig kerülgettem a boltokban, aztán egy idő után átvette a Magvető az életművet, és teljesen más borítóval és legfőképp gerincstílussal kezdte kiadni őket. Na ekkor vettem a fejembe, hogy nekem márpedig passzoló polckép kell, így ha törik, ha szakad, nekem az Európás kell. A végső löketet @booktasticboglinc adta, aki szintén máricusban szerezte be a könyvet. Nem volt egyszerű menet, de annyira boldog vagyok miatta. Valószínűleg nem mostanában fogom elolvasni, viszont a polcom éke lesz addig is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése