2022. április 30., szombat

Havi zárás – Április 2022


Húsvét és az egyetemi véghajrá előtti csend hónapja. Amikor egyszerre kell a munkahelyeden, a családodban és az iskolában helyt állnod, miközben nem ártana néha magaddal is foglalkoznod. Mivel a hónap elején sikerült véleményezésre leadnom a szakdolgozatomat a konzulensemnek, így azzal nem kellett foglalkoznom, de helyette beadandót csinálhattam és tanulhattam.


Most kezdtem igazán azt érezni, hogy lemerültem. Instagramra már március eleje óta nem posztoltam, és ugyan sztorikat készítek, de az nem ugyanaz. És mindezt nem azért teszem, mert nem lenne ötletem. Dehogynem, sőt. Viszont az energiáimat koncentrálnom kellett, hogy a kötelességeimet mindenképpen elvégezzem. Ezért voltak számomra összevisszaságban a blogbejegyzések. Hét nem maradt ki, de nem is tudtam az elvártat hozni. Ezt előre tudtam, mégis nehezen dolgozom fel.



Node boldogabb vizekre evezve. Az egyik tényleges „eltűnésem” oka egy észak-olaszországi tanulmányút volt, amelynek célja Friuli Venezia Giulia tartomány helyi termék előállítók és értékesítési helyek felkeresése volt. Nagyrészt szakmai programok voltak, amelynek keretében többek között ellátogattunk San Danielebe, Udinébe, Palmanovába, Aquileiaba, Triesztbe és Gradoba. Rövid időt ugyan, de sikerült csak úgy sétálnom is az egyes településeken, amelyek közül Grado és Palmanova volt a kedvencem. Azt viszont le kell szögeznem, hogy nyáron tuti nem mennék ilyen helyekre, mert teli vannak emberekkel. Így viszont nagyon kellemes volt.


A hónap másik kiemelkedő élménye a Bridgerton második évadának megnézése volt. Halogattam, mondván, hogy majd sort kerítek rá, ha kész a szakdolgozatom, de végül kiderült, hogy esélytelen lesz ebben a félévben leadnom. Húsvét előtt nem értem rá, így maradt a tanulmány utánra, és két nap alatt ledaráltam. És te jó ég. Nekem nagyon tetszett. Emlékszem, hogy az első évadban egy ponton nagyon el kezdett idegesíteni Daphne, de itt nem volt bajom a fő párosunkkal. Sőt, itt jobban is éltem a kettejük közti kémiát, hiszen oda vagyok az ilyen típusú szerelmi történetekért. Nagyon szerettem továbbá, hogy a többiek életét is tovább vitte a sorozat. Az „öreglányok” trióját imádtam, és a ruhák korhűtlenségével sem volt már semmi bajom. Egyértelműen Kate és Anthony a kedvenceim, de nagyon szeretem még Elois éleslátását, Benedict mókásságát és Pen magabiztosságát. Ha szereted a Büszkeség és balítéletet, akkor a második évad neked való.


 

Áprilisi olvasmányaim (2228 oldal)

 

Voltak terveim, de sokkal több időt tettek ki az elfoglaltságaim, így kevésbé tudtam magam tartani hozzájuk. Viszont mégis büszke lehetek magamra, mert két regénysorozatot is befejeztem egy hónap alatt, amire rég nem volt példa. Inkább rövid könyvekre fókuszáltam, így került sor egy kisregényre, egy verses memoárra, egy verseskötetre, egy mesére és egy graphic novelre. Minőségben nem volt kiemelkedő, nem csalódtam kifejezetten egyikben sem, de egyik sem ejtett úgy rabul, hogy azt mondanám: igen, ez hatalmas kedvencem lett. A Pride and Prejudice Chronicles viszont guilty pleasure szintet bőségesen megütötte és jót szórakoztam rajta. A Verity szörnyei viszont sajnos Az elvetemültek szintjén mozgott, és ugyan kevésbé durva, mégsem sikerült kötődnöm hozzájuk. A messziről jött fiú sem okozott katarzist, ellenben a Sakknovella rendesen ledöbbentett. Még bőven halogattam volna az olvasását, ha a Könyvklubunk nem ezt választja ki közös könyvnek.


 

A hónap kedvence: Quiet Girl in a Noisy World

A hónap csalódása: -

A hónap meglepetése: Sakknovella

 

 

Könyvbeszerzések


Idén a tervem TÖKÉLETESEN halad, ami talán annak is köszönhető, hogy a szabadidőmet nem könyves akciók nézegetésével töltöm. Illetve az is közrejátszik, hogy korábbi években már bizonyos kiadóktól szinte minden olyan könyvet megvettem, amit meg akartam, és már inkább a „nem feltétlenül venném meg, inkább csak olvasnám” szekció van a kívánságlistámon. Ellenben bizonyos kiadókkal és kiadócsoportokkal, akiknél a rajtárvásárok a fehér hollónál is ritkábbak. Áprilisban a jókönyvek.hu-n volt egy nagy leértékelés a Librihez tartozó könyvekből, amiket ritkán kapunk meg ilyen áron. Több Helikon Zsebkönyvvel is szemeztem, de végül önmegtartóztatásom gyümölcseként ők kikerültek, és összesen csak öt könyvet rendeltem.

 

  • Alessandro Baricco: Don Giovanni

Legkevésbé kérdéses az egész pakkból, hiszen gyűjtöm Baricco életművét. Jelenleg épp nincsen olvasatlan könyvem tőle, mert ezt is nemsokkal azután már kézbe is vettem, amint megjött. Ehhez nagyban hozzájárult mesekönyv mivolta, valamint a történet iránti kíváncsiságom. Igényes kiadás, amely meglepően nagyméretű. Nem is tudom, hogy hogyan fogom a többi mellé rakni.

 

  • Finy Petra: Folyékony tekintet

A Kerti szonáta nagyon tetszett, így az írónőt fel is raktam magamnak egy olyan polcra, ahol azokat a szerzőket tartom, akiktől még szívesen olvasnék. A regényei az Athenaeumnál jelentek meg, ami a Lírához tartozik, de aztán szembejött velem a verseskötete az akciónál, amin egy pillanatra meglepődtem. Korábban már láttam egyszer a könyvtárban, de el is feledkeztem róla. Az egyedi borítója miatt azonban azonnal felismertem. További gondolkodás nélkül landolt a kosárban. Azóta már ezt is olvastam, és líraisága mellett megterhelt.

 

Colm Tóibíntől eddig még csak a Brooklynt olvastam, de az akkora hatást gyakorolt rám, hogy tőle is el szeretném olvasni az összes magyarul megjelent kötetét. A Nora Webstert még 2020 februárjában szereztem be, és azóta édesanyám már olvasta is, de nekem még nem került sorra. Ezekkel viszont egy jó időre beraktároztam az írótól. Az írón kívül nem tudok többet a könyvekről, de őszintén megvallva nem is akarok. Majd belesüppedek és meglátom.

 

  • Amy Harmon: Csak a szél tudja

A nagy százalékos leértékelések mellett kisebbek is voltak, főleg az újabb kötetekre. Az írónőre már régebben felfigyeltem, minthogy ez a regénye megjelent, de itt éreztem azt, hogy ezzel szeretnék kezdeni. Ez egy időutazós történelmi romantikus regény, amely történetek a gyengéim. Mivel tudom, hogy az írónő stílusa is jó, így nagy reményeket fűzök hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése