2021. október 31., vasárnap

Havi zárás – Október 2021

Az október olyan sebességgel szaladt el, mintha muszáj lenne neki. Olybá tűnik, hogy hajtja a török vagy a tatár, hogy minél hamarabb év vége legyen. Pedig addig még sok dolgom lesz, nem csak munka, hanem egyetem fronton is.

Megtartották ez első egyetemi előadásaimat, ami a beadandók gyártását is magával vonta. Szerencsére ebben a félévben megengedőbbek a tanárok, és készíthetünk PPT-t is. Ehhez azonban ugyanúgy szükséges a kutatómunka, de legalább az összeállítása sokkal könnyebben megy. Ez nem is baj, hiszen most kezdtem el a szakdolgozatom kutatási fázisát. A konzulensem nagyon lelkes, nekem viszont már nehezebb rávennem magam arra, hogy féltégla szakkönyveket olvasgassak szabadidőmben. Egyedüli szerencsém az, hogy legalább a téma érdekel, viszont egy idő után be lehet tőle sokalni. Jelenleg épp öt kötet van nálam, amiből már kettőt legyűrtem, de a többivel gyorsabban fogok haladni, mert már van egy kis rálátásom, hogy mire is figyeljek.


Kert fronton végeztünk az almaszedéssel. Sajnos nem lett sok, de ami volt, azt már mind elvitték. Készítettünk belőle almalevet is, amely a hibásabb almák hosszú tárolását segíti elő. Ennek értékesítésére még ki kell dolgoznom egy tervet, mert én ugyan nagyon szeretem az almalevet, de 220 liter nagyon sok.


Októberi olvasmányaim (2258 oldal + 5,5 óra)


Siralmas. Mind a mennyiség, mind a minőség. Semmi sem akart összejönni, leginkább két kötettel szenvedtem, ami rányomta bélyegét a teljesítményemre. Inkább nem is vettem kézbe őket, mert úgyis csak hamar letettem volna őket. Elvesztettem az olvasás örömét, mert nagyon mást sem akartam helyettük kézbe venni. Néha-néha azért sikerült egy képregényt vagy rövidebb történetet, de érzem a lejtmenetet. Rég volt ilyen rossz.

 

 

A hónap kedvence: –

A hónap csalódása: mi nem? – ami igen: Balatoni futár, A boszorkányság éve

A hónap meglepetése: Elinor és Marianne, Pumpkinheads, Monsters You Should Know



Könyvbeszerzések


A könyvbeszerzések redukálása érdekében már nem is figyelem az akciókat, legfeljebb a friss megjelenéseket kiadók és témák alapján. Épp ezért sikerült becsúsznia néhány kötetnek, de már egyáltalán nem abban az eszeveszett mennyiségben, mint ami egy időben jellemzett. De még hátra van az év utolsó két hónapja, ami két jeles alkalmat is tartogat, így nem ígérek magam felé sem semmit.

Teljesen véletlen bukkantam rá egy molyos kutakodásom alkalmával. Már gyakorlatilag letettem arról, hogy ezt a régi és amúgy is ritka kötetet a magaménak tudjam, aztán egyszer csak szembe jött velem, és azonnal lecsaptam rá. Ez az Értelem és érzelem című Jane Austen regény folytatása levélregény formában, mely nem egy elvarratlan szálra fókuszál, hanem a két nővér életét viszi tovább. Már olvastam, és rendesen meglepődtem azon, hogy nem volt olyan rossz.

Még tavaly ősszel olvastam a sorozat első részét a Metropolis Media Kiadónak köszönhetően. Ez egy erőteljesen gyermek-ifjúsági sorozat, amelynek nem feltétlen vagyok az elsődleges célcsoportja, de kíváncsi vagyok, hogy merre viszi tovább az írónő a szálakat, ezért sem szerettem volna kihagyni a második részt.

A kalózok általi vágyam kielégíthetetlen, ezért is csaptam le erre a két kötetre. Ugyan a megjelenésük az év két különböző időszakára esett, de Sara Raaschnál éreztem azt a lökést, hogy kell a könyve. Még a blog indulásának idejében olvastam az írónőtől a Hó mint hamu trilógia első két részét, aminek szerettem az elgondolását. Azóta is várom a befejezést, khm… Node hogy kitöltsem a várakozás űrjét jött velem a friss kalózos regénye, ami után eddig csak sóvárogtam. A szirénkirálynő átka pedig a második könyv a pakkban az ingyen szállítás miatt, meg mert erre is kíváncsi vagyok. Ugyan a nyitókötettel nem voltam teljes mértékben megelégedve, de hát kalózok. Kell ennél több?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése