2022. március 11., péntek

Dupla lezárás | Julie Kagawa

Julie Kagawa Vastündérek sorozatát 2017-ben kezdtem el az ACOTAR utáni csalódásomon felbuzdulva. Akkor még csak az első három rész volt kint, és az első kettőt el is olvastam egyszerre, csak aztán jött az ERASMUS félévem, ami teljesen felborította az olvasásomat. Pedig erősen él az emlékezetemben, hogy akkoriban nézegettem a harmadik részt a könyvtárban, csak nem vettem rá magam, hogy ki is vegyem. Az évek eléggé megkoptatták az emlékeimet, de azt tudtam a korábbi bejegyzéseimből is, hogy nem egy combos sorozat, ám mégis egyfajta guilty pleasure kategóriába esik a tündérek szereplése miatt. Ugyan nem lett a kedvencem, mégis örültem, hogy ezt a sorozatot is befejeztem.


Eredeti megjelenés éve: 2011
Magyar megjelenés éve: 2014
Könyvmolyképző Kiadó
ifjúsági, fantasy
három csillag

#3 The Iron Queen Vaskirálynő

 

A nevem Meghan Chase.

Azt hittem, vége. Vége a tündérekkel töltött időnek, annak, hogy lehetetlen döntéseket kell hoznom, fel kell áldoznom a szeretteimet. Azonban most vihar közeleg – egy seregnyi vastündér, akik minden tiltakozásom ellenére visszarángatnak magukkal. Eltépnek a kitaszított hercegtől, aki megesküdött, hogy mellettem marad, és egy olyan háború mélyére hajítanak, amelyet aligha élhet túl bárki is.

Nincs visszaút.

Nem egészen huszonnégy óra múlva betöltöm a tizenhetet.

Valójában nem töltöm be a tizenhetet. Túl hosszú időt töltöttem Sohaföldön – ott az ember nem öregszik, vagy csak olyan lassan, hogy az szóra sem érdemes. Vagyis, miközben a való világban egy teljes év telt el, én legfeljebb néhány nappal lettem idősebb.

És eközben annyit változtam, hogy magam sem ismerek magamra.

 

Nehezen rázódtam bele a harmadik részbe, aminek erőteljesen trilógiazáró kötet érzése volt. Már olvasás közben is azon gondolkodtam, hogy vajon mit fog hozzátenni a negyedik kötet, mert érződött a regényen, hogy az írónő elvarrja a szálakat, hisz vannak benne nagy összecsapások, nagy megoldások és áldozatok.

 

Meghan szeretne visszatérni a való világba a családjához, de csak veszélybe sodorná őket. Az állandó üldözés miatt folyamatos mozgásban vannak Ash-sel, akivel eléggé belegabalyodtak már egymásba. A fiú viselkedése aranyos, de egyáltalán nem illik egy többszázéves tündérhez. Sokkal többet érdemel, minthogy végigbazsalyogja az egész történetet. Szerencsére ebből a betegségéből kigyógyul, de Meghan elég sokáig nem tud mit kezdeni vele. Emellett elég estelen hősnő, aki ugyan mutatja a talpraesettség szikráit, de nagyon ifjúsági egy kötet, így rámegy az ő fejlődésére, ami varázslatos módon történik. Megtanul harcolni, a mágiáját használni, és elfogadja a sorsát, ami után minden sokkal egyszerűbbé válik.

 

Az egész regény egy utazást ölel fel, így folyamatosan új tájakat és embereket ismertem meg. A vastündérek ellenségként vannak beállítva, de közöttük sok aranyos is megbújik, mint a lázadók és a gremlinek. De mellettük számos visszatérő szereplő is felbukkant, mint Kacor vagy Puck, akik napfényt csempésztek a lapokra. Kedves és bájos történet, de semmi extra.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Eredeti megjelenés éve: 2011
Magyar megjelenés éve: 2018
Könyvmolyképző Kiadó
ifjúsági, fantasy
négy csillag

#4 The Iron Knight – Vaslovag

 

Ash, a tündér jégherceg a szerelmet a halandók és a bolondok gyengeségének tartotta.

Az ő szíve szörnyű halált halt, és vele halt minden érzelme is. Legalábbis azt hitte...

Ekkor azonban Meghan Chase, a félig ember, félig tündér lány áttörte a védelmi vonalait, és visszavonhatatlan esküvel, lovagjaként kötötte magához a herceget.

Meghan immár Vaskirálynő, egy olyan birodalom uralkodója, ahol sem a Nyár-, sem a Téltündéreknek nincs esélyük a túlélésre.

Ash most – kéretlen riválisa, Puck, és a bosszantó Grimalkin kíséretében – küldetésre indul, hogy beteljesítse a Meghannak tett lovagi esküjét. Hogy életben maradhasson a Vasbirodalomban, lélekre és halandó testre van szüksége. A próbák azonban, amelyeket ki kell állnia, jóformán teljesíthetetlenek.

Ash az út során megtud valamit, ami mindent megváltoztat – valamit, ami megingatja a legsötétebb hitét, és bebizonyítja, hogy néha az áldozathozatalhoz nem elég pusztán a bátorság.

 

A harmadik részt befejése után nem volt kérdés, hogy elolvasom ezt a kiegészítőkötetet. Bár szorosan kapcsolódik az előzőkhöz, azonban itt Ash szemszögén keresztül látjuk az eseményeket, ami nekem kifejezetten tetszett. Meghan története már véget ért, indokolatlan lett volna vele foglalkozni, ám Ashre még várt egy kaland, ahova Puck, Kacor, egy vérfarkas és egy titokzatos személy is elkíséri.

 

Végig a küldetésen van a hangsúly és Ash jellemfejlődésén, amit nagyon jó volt látni. Hiszen a pöffeszkedő télherceget szembesítik azzal, milyen is embernek lenni. Nekem tetszett, hogy mindent egy lapra téve küzd azért, hogy a szerelmével legyen. Nem zökkenőmentes, többször megbicsaklik, és éppen ettől lett valós. Maguk a próbák ötletesek voltak, amelyek közül az utolsót megsejtettem.

 

A kötet nem csak a szereplői fókuszban tér el a korábbiaktól, hanem hangulatban is. Sokkal komorabbra és helyenként ijesztőbbre sikerült, mert a kalandjaik során sötét helyeket is bejárnak. Eljutnak az ismert tündérföld határán túlra, ahol kannibálok, zombik, folyóban lakó szörnyek vannak, akik mind az életükre törnek, mert a friss húsnak nem tudnak ellenállni. Mégis azt tudom mondani, hogy ezzel a résszel boldog befejezést kapott a sorozat, ahonnan egyáltalán nem hiányzott Meghan, hiszen Ash-sel és a többiekkel is jól megvoltunk.


Forrás: Pinterest


A sorozat további részei:

The Iron King – Vaskirály (#1)

Winter's Passage (#1,5)

The Iron Daughter – Vashercegnő (#2)

Summer's Crossing (#3,5)

Iron's Prophecy (#4,5)


Kapcsolódó könyvek

Call of the Forgotten

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése