2021. április 18., vasárnap

The Sims Book Tag


Erre a Book Tagre még @Emese_Simó hívott ki március elején, amelyet ezúton is köszönök. Nagyon szeretem a Simset, ahol én főleg a második, a harmadik és a negyedik részekkel játszottam. Talán ez az egyetlen számítógépes játék, amelyhez örömmel térek vissza időről-időre, de mostanában az egyetem elég sokat kivesz belőlem, így jelenleg nem építek házakat (mert ez a rész volt a kedvencem belőle).

1. Az eredeti Sims – a legjobb debütáló író (könyve):

Nehéz elsőre megugrani a mércét, hiszen a kiforratlan írói stílussal egyszerre kell a szakmának és az olvasóközönségnek megfelelni. Nekem is át kellett pörgetnem az elmúlt hat év termését, hogy találjak ilyet, mert nem feltétlenül első könyve az írónak az, ami Magyarországon először jelent meg. Sokat gondolkodtam, de nem tudtam egyet választani, így négyet hoztam: Julianne Donaldson, Emmi Itäranta, Samantha Shannon és Soman Chainani. Mindegyikük olyan szintű benyomást tett rám az első regényével, hogy kedvencekké váltak.

 

2. A kaszás – a legszomorúbb haláljelenet:

Ide leginkább spoileres részek jutnak az eszembe, hisz egy haláljelenet akkor a legütősebb, mikor nem számítasz rá. Ilyen volt Sarah J. Maas Éjkorona és Markus Zusak A könyvtolvaj című kötetekben. Többet viszont nem fűznék hozzájuk.

 

3. Moccanni képtelen simek – Egy útban lévő szereplő:

John Thorperól már Andival közös podcast adásunkban is kifejtettük a véleményünket, de A klanstrom titkás bejegyzésben is megemlítettem, hogy mennyire nem szerettem az ő karakterét. Állandóan Catherinet környékezi, de jobb lenne, ha békén hagyná.


Forrás: Pinterest


4. Simlisztikus – Egy gyönyörű stílusban megírt könyv:

Böszörményi Gyula regényei különleges hangulatot árasztanak. A használt szókészlet már a Gergő és az álomfogóknál megkapott, a Rontásűzők csak erősített, és az Ambrózy báró eseteiben teljesedett ki. Tájnyelvi és régies magyar szavakat használva legurulnak a szavak a lapokról, hogy meg lehessen őket ízlelni.

 

5. Kiegészítők – egy sorozat, ami minden résszel egyre jobb lesz:

A sorozatok második része a legkritikusabb, egy duológia viszont kiküszöböli ezt a problémát. On Sai Calderon sorozatának nyitókötete is tetszett, de leginkább a második váltotta ki belőlem a rajongást. Ez egy karakterközpontú sci-fi, amit mostanában eléggé keveset látok, pedig szerintem nagyon jó és több embernek kéne olvasnia. Még olyanoknak is, akik ódzkodnak a műfajtól.


6. Sim szerelem– A legrosszabb insta-love történet:

Mikor ez a Book Tag kimegy, még nem ment ki az ide kapcsolódó könyvhöz készült bejegyzés, de muszáj ezt választanom, mert egyszerűen kiborított. Mary E. Pearson Tolvajok tánca duológiának főszereplőpárosa, Kazi és Jase instaszerelme egyszerűen indokolatlan volt. Az elején még utálják egymást, aztán egy villámcsapásra meg már nem tudnak meglenni egymás nélkül. És ezen úszott el nálam ez a sorozat, amit nagyon sajnálok.


Forrás: Pinterest


7. Csalás – egy valósághűtlen könyv:

Ide nem könyv jut eszembe, hanem egy könyvadaptáció, ahol ugyan az alapanyagot nem olvastam, csak a sorozatot láttam. Ez pedig nem más mint a Bridgerton, amely elég modern. Még a szereplőválasztáson kevésbé akadtam fenn, sokkal inkább a ruhák voltak furák. De itt inkább az amerikai közönség szórakoztatása volt a cél, mintsem a régensi időszak bemutatása.


8. Az elkerülhetetlen avagy a játékosok örömére – Egy karakter, aki sorban hozza a rossz döntéseket:

Ilyen most hirtelen nem ugrik be, pedig biztosan olvastam már ilyen szereplőről.

 

9. 12-es hibakód – Egy sorozat, ami jól kezdődött, aztán egyre rosszabb lett:

Rick Yancey Az ötödik hullám sorozata erre a legtökéletesebb példa, ahol volt egy jó nyitókötet, aztán már a másodikat se szerettem, a harmadik pedig kész katasztrófa volt. Ha érdekel is a történet, az első résznél állj meg, mert csak szenvedés vár rád a továbbiakban.

 

10. Mikor beszippant a Sims – Egy könyv, amitől oda meg vissza voltál:

A legutóbbi ilyen olvasmányom Amor Towles Egy úr Moszkvában című regénye, amely egy férfi mindennapjait írja le egy szállodában, ahol a háziőrizetét tölti az első világháború után hatalomra kerülő rezsim által. Ez egy lassú és epizodikus könyv, de én nagyon szerettem mind a főszereplőnket, mint az általa átélt helyzeteket.

 

Ha van kedvetek töltsétek ki ti is!

De hogy ne csak így az éterbe lőjjem ki a felhívást, szeretném kihívni kedvenc Rékámat (Bari olvas), Orsit (Könyvkoktél) és @LunaNessuno-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése