2021. március 21., vasárnap

Avatar: Az utolsó léghajlító Book Tag

Kép forrása: Pinterest


Még februárban hívott ki Réka, a Bari olvas bloggerinája az Avatar: Az utólsó léghajlító Book Tagre, amit kellett egy kicsit érlelnem. A jelenséggel osztálytársaim által találkoztam, és magam egy filmet és sorozatot sem láttam a témában. Talán ezért sem hajtott annyira a vágy, no meg azért meg kell hagyni, elég nehezek is a szempontok.


Forrás: Pinterest


1. Katara és Sokka - a legjobb könyves testvérkapcsolat

Ritka pillanatok egyike, amikor egy történetben a főhős testvérei is hangsúlyosak, és az idei olvasásaim közül nem is jutott hirtelen eszembe egy sem. Így marad az örök Jolly Joker (amit nem akartam már az első pontnál elsütni, de hát így alakult), azaz Jane és Lizzy Bennet a Büszkeség és balítéletből. Nagyon szeretem az ő mély bizalmi kapcsolatukat, hogy mindent el tudnak mondani egymásnak és mindent megtesznek a másikért. Nem irigyek egymásra, őszintén örülnek a másik boldogságának.

 

2. Yue - a kedvenc nem beteljesült könyves kapcsolatod

Ez egy enyhén spoileres válasz lesz, de épp ezért igyekszem a minimumra szorítkozni azzal, hogy Margaret Mitchell Elfújta a szél című könyvében található és a kódneve a pónibaleset.

 

3. Véridomítás - egy könyv felkavaró tartalommal

Erre Betty Mahmudi Lányom nélkül soha című regényét választottam, amely az 1980as évek Iránjába kalauzolja el az olvasót. Ez egy igaz történet egy amerikai hölgyről, iráni férjéről és közös gyerekükről. Az apa menő orvos, aki családjával hazalátogat szülőországába, ahol a nőknek korlátozott jogaik vannak és nem nézik jó szemmel a külföldieket sem. Itt csapdába esik anya és lánya, akik csak nagy nehézségek árán tudnak szabadulni az országból.


Forrás: Pinterest


4. Toph - egy szereplő, akinek az ereje meglepett (vagy téged, vagy a könyv szereplőit)

Ide Barbara Thorsont mondanám az I Kill Giants-ből. Sokáig nem hiszi el a környezete, hogy márpedig óriások léteznek, pedig a lányzó már nagyon készül az eljöttükre, hogy meg tudjon velük ütközni. Ez a képregény nagyon hatott az érzelmeimre, és bár nem lett kedvencem, de így is hatalmas élmény volt az olvasása.

 

5. Ba Sing Se meséi - egy novellás-, vagy verseskötet

A legfrissebb olvasásom ebben a témában Sütő Fanni Csudapest világvége című kötete, amely vegyesen tartalmaz verseket és novellákat, amik közül utóbbiak vannak túlsúlyban. Meglepett ez az aprócska kötet, az urban fatasys részei nekem Virág Emília Sárkánycsalogatóját juttattak az eszembe, amelyet szintén nagyon szerettem. A posztapokaliptikus novellák viszont már kevésbé fogtak meg, de szerencsére nem ők voltak többségben.

 

6. Kioshi harcosok - a kedvenc harcos könyvszereplőd

Ehhez erős hősnőket hoztam, amelyek közül mindegyik kénytelen harcolni azért, hogy jobbá tegye a világot. Celaena Sardothien Terassenért, Arabella Celestine Idris Jezelia Morrighanért, Alina Starkova pedig Ravkáért kockáztatja az életét.


Forrás: Pinterest


7. Zuko - egy negatív karakter, aki a történet végére a jó oldalra állt

Kezdetben nem szerettem Verityt az Oculusból, de aztán kezdtem irányában megpuhulni, és a végén kiderült, hogy nem is ő a leggonoszabb karakter a történetben.

 

8. Iroh - a legbölcsebb szereplő

Egyszerre Yoda mester és Gandalf jutott az eszembe, és mivel mindkettő könyvszereplő, így megállják a helyüket. Szerintem egyiküket sem kell bemutatni, de ha mégis, akkor az elsőt a Csillagok háborúja, a másodikat pedig A gyűrűk ura világából ismeritek. Nekem mindkettő nagy kedvencem. Illetve még ott van Barboncás Döme a Böszörményi Gyula Gergő sorozatából, és még biztos tudnék mondani, mert szeretem az ilyesfajta karaktereket.

 

9. Azula - a legjobb bukás-történet

Ilyen egyáltalán nem jut az eszembe, így ezt a pontot passzolom.


Forrás: Pinterest


10. Appa - a kedvenc fiktív állatkád/házikedvenced

A teasárkányok Katie O’Neill sorozatából, akik amellett hogy végtelenül aranyosak, kifejezetten hasznosak is, mert a rajtuk termett teafüvek a gazdáik emlékeit hordozzák.

 

11. Aang - a legcukibb karakter valaha

Micimackó? Medveczky Medve kalandjai egészen kis koromtól végig kísérnek, és ha valaki cuki, akkor ő az a maga végtelen egyszerűségével és nyugalmával. Eddig még csak magyarul olvastam, de nagyon szeretném majd eredetiben is a polcomon tudni.

 

12. Avatar-állapot - egy makacs karakter, vagy valaki, aki küszködik az elengedéssel

Ha a szerelemről van szó, akkor Jay Gatsby kifejezetten makacs tud lenni, no meg kitartó. Éveken keresztül nézte a túlpartról szíve választottjának házát, és nagy partikat csapott, hátha egyszer ő is eljön. Engem teljesen elragadott a könyv hangulata és ugyanúgy szerettem, mint a belőle készült filmet.

 

Te miket válaszoltál volna az egyes pontokhoz?

Ha tetszett ez a Book Tag, nyugodtan töltsd ki te is!

1 megjegyzés:

  1. Jujj, nagyon jókat választottál! :3
    Köszi hogy kitöltötted így “láttatlanban” is, talán picit meghozta a kedved a sorozathoz. Nagyon ajánlom, Imádnivaló!

    VálaszTörlés