2020. július 31., péntek

Havi zárás – Július 2020


Szépen zár a július, talán az utolsó hete volt a legszebb, és nem csak azért, mert a Balatonon süttetem a hasamat. Leginkább az almafák árnyékába húzódom, mert elég bután sül le az ember lánya, ha fásliba van csavarva a lába. Viszont végre jutott időm kipihenni a hónap eleji hatalmas stresszt.

Megműtöttek, ismételten, ez immár harmadik az elmúlt öt évben. Most azonban megszabadítottak a csavarjaimtól, így csak újra kell építenem a mankózás miatt elgyengült izmaimat. Pedig előtte rendesen erősítettem a lábamra, de a hajtásolás és a favágás sem bizonyult elégnek. 


Júliusi olvasmányaim (5058 oldal + 22 óra)
Egyszerűen leültem és olvastam. Az oldalszámhoz azért rendesen hozzátesz az Üvegtrón sorozat, melynél ismételten felvettem a fonalat. Végre kölcsönbe kaptam az eddig még olvasatlan köteteket, és mivel már az összes rész kint van, kedvemre merülhetek el a világában. És be kell hogy valljam, egyre kevésbé facsarják ki a lelki világomat a regények, ezért egyre jobban is tetszenek.

A hónap nagy felfedezettje számomra Bauer Barbara írónő, akiről először a Kétszázéves szerelem kapcsán találkoztam. A karantén alatt volt olyan kedves, hogy két regényét is felolvasta, melybe ITT bele is tudtok hallgatni. Elraktároztam magamnak, mondván a szőlőmunkához első számú társ lesz, és milyen jól döntöttem. Az eddig elolvasott három könyv után már tervben van a következő.


Ezeken kívül azonban nemigazán találtam a helyemet. A Titokzatos Benedict Társasághoz egy kicsit idősnek találtam magam, Az aranyszamárhoz pedig fiatalnak. Míg a Die Magie der kleinen Dinge jól indult, de alul múlta a várakozásaimat, a Harry August viszont szépet mentett a végére. Az Én és Mr. Darcyt meg inkább hagyjuk. A 22 híres gyerektörténettől nemigen vártam sokat és az Egy regény rabjaitól sem, ez utóbbi azonban határozottan jobbnak tűnik, mint a sorozat első része.
Hónap kedvencei: A leggazdagabb árva, Az orgyilkos pengéje, A hajnal tornya
Hónap meglepetése: Bauer Barbara
Hónap csalódásai: Die Magie der kleinen Dinge, Én és Mr. Darcy


Könyvbeszerzések
Szobámban rendre csak tornyosuló olvasatlan könyvkupacok elkerülése végett igyekeztem visszafogni magam és csak a legszükségesebbre szorítkozni. Ez valamilyen szinten sikerült is, mert a hónap eleji fellángolásom tudásom bővítését szolgálja, és nem egy hóbortot. Illetve egy idő után már nem csak hogy könyvesboltba nem tudtam eljutni – ami sajnos nagyon ritkán esik meg az utóbbi időben –, de a futárhoz is nehezemre esik kibotorkálnom. Meg hát minden ujjamra legalább hat könyv jut, ha lábakat is beleszámoljuk.

  • Susanna Clarke: A hollókirály
  • Wesley Chu: Időrabló (Időrabló #1)
Az Agave Könyvek Kiadó rendre leértékeli a sikerkönyveit, és ennek listáját időről-időre változtatja, melyet magam is nyomon követek. Eddig azonban mindig úgy jött ki, hogy csak egy-egy könyv érdekelt róla, de az se annyira, hogy vásárlásba bocsátkozzak. Most is elég hosszú a listájuk, ahonnan ez a két könyv jött velem haza. A vásárlás oka leginkább A hollókirály, melyet BatLibrary csatornáján láttam először, és felkeltette az érdeklődésemet a 19. századi mágikus történet. Az Időrabló pedig jött vele, melyet a megjelenése óta nézegettem, és már többször úgy voltam vele, hogy meg is veszem, de ez az alkalom most jött el.

  • Michael J. Sullivan: Kardtolvajok (Riyria-krónikák #1-2)
  • A. M. Aranth: Oculus (Oculus #1)
A múlt hónapi Jaffás megkeresésemen felbuzdulva úgy voltam vele, hogy próba cseresznye. Ezúttal a Fumax Kiadónak írtam, akik voltak olyan kedvesek és elküldték a Kardtolvajokat, mely a régóta kinézett és halogatott Riyria krónikák első két részének gyűjtőkiadása. Vágyom már egy jó felnőtt fantasy kalandra, és mivel ezt is Raegennél láttam először, nagyon kíváncsi vagyok rá. Az Oculusra viszont nem számítottam. A csomag megérkeztekor ugyan feltűnt a vastagsága, de ezt betudtam a történet hosszának. Aztán kibontva spontán fangörcsöt kaptam. Már az emailezésből kiderült, hogy Holló-Vaskó Péter a kiadónál dolgozik, és egy jót el is beszélgettünk, de arra aztán végképp nem számítottam, hogy belecsempészi a csomagba a saját regényét is. Hálás köszönet innen is neki, teljesen feldobta a napomat a kedves szavaival, amivel dedikálta a példányt.

  • Brandon Sanderson: Elantris (Elantris #1; Kozmerum-ciklus)
  • Scott Lynch: Locke Lamora hazugságai (Az úri csirkefogó #1)
Ugyan még nem kezdtem neki a Bűvös hajónak sem, de folytattam az olvassunk felnőtt fantasyt célkitűzésemet, mikoris már régóta halogatott írókkal és regényeikkel ismerkedek meg. Beszereztem az első Sanderson regényemet, mely kronológiailag az elő a Kozmerum ciklus regények közül. Gondolkodtam a Ködszerzeten is, de nem szerettem volna hirtelen egy trilógiának nekiállni és gondoltam, ez jó kezdés lesz. A Locke Lamora pedig már mint Alexandrás kiadás felkerült a kívánságlistámra, de a Delta Vision Akcióját kihasználva ezt is megrendeltem. És így már lassan elérkezek a kiindulóponthoz is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése