2020. szeptember 11., péntek

Egy legenda születése | Sarah J. Maas


Mielőtt még folytattam volna Sarah J. Maas Üvegtrón sorozatát, mindenképpen szerettem volna elolvasni az előzménytörténeteket. Illetve barátnőm is ajánlotta, hiszen Az orgyilkos pengéjében szereplő karakterek felbukkannak a későbbi kötetekben is, ki hosszabb-ki rövidebb szerepben. Nem csalódtam a könyvben.

Eredeti megjelenés éve: 2013
Magyar megjelenés éve: 2015
Könyvmolyképző Kiadó
ifjúsági, fantasy
öt csillag
Celaena Adarlan legfélelmetesebb orgyilkosa.
Az orgyilkosok törvényei szerint teljes engedelmességgel tartozik mesterének, de ő senkire sem hallgat, és csak társában, Samben bízik.
Celaena öt kockázatos küldetésre indul távoli szigetekre és ellenséges sivatagokba, ahol a rabszolgák felszabadításáért küzd, és egyben elégtételt akar venni a kegyetlen királyon. Ám eközben megszegi mestere, Arobynn parancsait, egy ilyen árulásért pedig elképzelhetetlenül súlyos büntetés jár…
Fedezd fel az öntörvényű hősnő sötét és izgalmas világát, és tudd meg öt fordulatos előzménytörténetben, hogyan kezdődött az Üvegtrón-sorozat legendája!

A kötet öt történetet tartalmaz Celaena távolvégi száműzetése előtti időszakból. A lazán egymásba fonódó cselekmény miatt az egyes epizódokot érdemes egymás után olvasni, hisz mindnek van kihatása az utána következőkre. És egyes elszólások még a csavarokat is lelőhetik. Viszont azt le kell szögezni, hogy attól hogy előzménykötet, legkorábban az első és a második rész elolvasása után érdemes a kézbe venni, azaz megjelenési sorrendben. Utána viszont igazából bármikor. Én is az ötödik rész előtt olvastam.

Annyira szerettem, hogy csak úgy faltam a lapokat. Ehhez az írónő stílusa és a könyv szedése is hozzájárult, de maguk a történetek is nagyon lekötöttek. Kíváncsi voltam Celaena kalandjaira, hogy hogyan vált azzá, aki. A hosszabb időt átívelő rövidebb és hosszabb történeteken keresztül végül elérkezünk oda, ahol minden kezdődött.

#0,1 Az orgyilkos és a kalózok fejedelme
Minden itt kezdődött, mikor a tizenhat éves Celaena nem teljesíti a küldetését. A fafejű, öntörvényű és kalandvágyó lány az igazságosságra szomjazik, és nem engedi, hogy ártatlan életekkel kereskedjenek. A szíve a helyén van, és ez erővel társulva megállíthatatlanná teszi. Csak egy kis tapasztalatot kell még szereznie, hisz nagyon fiatal. Kis pukkancs, hozza a korai Celaena jegyeit, amit kifejezetten szeretek benne. Nagyon aranyosak Sammel, aki nem fél tőle, mert együtt nőttek fel, és törődik is vele.

#0,2 Az orgyilkos és a gyógyító
Ez a legrövidebb történet, mely egy Tépő-lápi gyógyítónak készülő lányról szól, aki ugyanúgy elmesélője a történetnek, mint Celaena. Yrene egy kocsmában dolgozik egy térképen meg nem jelölt helyen, legalábbis a korai részek térképei még nem teljesek e tekintetben. Nem akarja azonban itt leélni az életét, hanem tanulni szeretne a legbölcsebbektől. Orgyilkosunk azonban állandóan csak a konfliktust keresi. Úton-útfélen csetepatéba keveredik, és még a sebeit se látja el rendesen.

Forrás: Pinterest

#0,3 Az orgyilkos és a sivatag
Ez volt a kedvenc részem, hisz nagyon megkedveltem a szereplőit. Ha még Sam is ott lett volna, akkor lett volna maga a tökély. Fogolyszöktetés miatt Celaenát kiképzésre küldik a Vörös Sivatagba a Néma Orgyilkosokhoz, ahol egy hónap alatt bizonyítania kell rátermettségét. Szobatársa mesél neki a boszorkányok ősi ellenségeskedéséről, amiről már én magam is tudtam, viszont jó tudni, hogy itt vezeti fel ezt az írónő. Maga a történet kicsit lazább, kevésbé feszes, mint az előzők, de ezt a terjedelmének köszönheti. A szerelem is megkörnyékezi, de inkább mint gondolat Sam irányába, mint sem a tettlegesség. Egy olyan közösség része lett Celaena, ahol bármikor befogadják újra, csak kérnie kell. Már alig várom, hogy feltűnjenek a Néma Orgyilkosok a fő regényfolyamban is.

#0,4 Az orgyilkos és az alvilág
Itt találkozunk másodjára Arobyn Hamellel, az orgyilkosok céhének vezetőjével, aki már első megmozdulásával nem nyerte el a tetszésemet, és itt is egyre inkább unszimpatikussá vált. Megbánta tettét, persze… Én meg higgyem is el. Sokkal több érdek főzi Celaenához, minthogy csak úgy szabadon engedje. Pedig a lány megérdemelné, hisz már pénze is van hozzá. Rá kellett jönnöm, hogy Celaena rettentően hiú, mármint nagyrészt tunikában van, de ha ki kell rittyentenie magát, akkor azt nagyban műveli. Ez egy kicsit idegennek hatott. Újra együtt a kis csapat, és Sammel még mindig nagyon aranyosak. Feltűnik Lysandra, akit elsőre nem tudtam hova tenni. Arra emlékeztem, hogy ő egy céda, aki nincs jóban Celaenával, ez azonban pusztán féltékenységen alapszik. De mintha megjavult ez volna idővel, nem? Ellenben Arobyn egy önző, nyereséghajház kurafi marad.


Forrás: Pinterest

#0,5 Az orgyilkos és a birodalom
Itt érzetem, hogy végem lesz. Mert fájni fog, pedig tudtam, hogy bekövetkezik. Eddig még csak egyszerűen nem szívleltem Arobyn, ezután viszont egy szemét disznónak tartom, akit legszívesebb bedobnék egy kútba, és ottfelejteném. Még egyszer utoljára megforgatja a kést Celaena lelkében ez a manipulatív gyökér. És minezt önös érdekből.

Összességében
Hasznos történetek, egyáltalán nem éreztem feleslegesnek a jelenlétüket, sőt. Sokat hozzáraknak mind Celaenához, mind a sorozat kiindulóhelyzetéhez. Megismerhettem végre a híres Samet, aki azonnal belopta magát a szívembe, illetve a sokat emlegetett sivatagi kiképzést.

 A sorozat további részei:
Árnyak királynője (#4)
Vihar birodalma (#5)
A hajnal tornya (#6)
Felperzselt királyság (#7)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése