2020. november 20., péntek

Kávé és Tea Book Tag - avagy olvasáshoz ital dukál

Forrás: Pinterest


A név előjel, szokták volt mondani, ami a Rékáknál különösen igaz. Erre a Book Tagre kedvenc Rékám hívott ki, aki évek múltán ismét egy blog nyitásába vágta a fejszéjét (erre azért nekem is volt egy kis ráhatásom). Az ő válaszait ITT nézhetitek meg a Bari olvas blogon, támogassuk közösen az indulását.

1. FEKETE – egy könyvsorozat, amibe nehéz belekezdeni, de rengetegen szeretik

A 2020-as év nagy slágere a Stephanie Garber Caraval sorozata, amely a harmadik rész magyar megjelenése miatt kapott ekkora figyelmet. Lassan a csapból is ez folyt, mindenki imádta, mindenki ajánlotta, és talán épp ezért is hátráltam el tőle. Maga a cirkuszos koncepció már egy ideje foglalkoztat az Éjszakai cirkusz és a Lány a kötélen megjelenései óta, és a Leányrablás Budapesten ott játszódó szála is tetszett. A Caravaltól nem csak az állandó olvasási nyomás riasztott el (bár főle az játszott szerepet), hanem a hossza is, mert egy majd két évig tartó hatalmas olvasási válságból lábaltam ki, és szerettem volna sikerélményeket elérni. Emellett nem is jutott annyi időm az olvasásra, szóval ezt a könyvsorozatot erőteljesen napoltam. 

 

2. BORSMENTÁS MOKKA – egy könyv, ami különösen népszerű lesz télen, vagy más ünnepekkor

Charles Dickens Karácsonyi éneke az ünnepek nagy kedvence, sokan újra is olvassák Ebenezer Scrooge történetét. Én is szeretem ezt a kis rövid kötetet, mégis fontosnak tartok megemlíteni egy kissé hanyagolt, ám rám nagy hatással lévő kötetet, amit tavaly decemberben olvastam, és teljesen meghozta az ünnepi hangulatot. Ez nem más, mint Erich Kästner A repülő osztály című regénye, amely egy kupac gimnazistáról szól, akik egy karácsonyi színdarabot próbálnak. Már a film is nagy kedvencem, de a könyv egyszerűen csodálatos. Ha még nem tettétek, akkor mindenképp olvassátok el, mert nagyon szép történet.

 

3. FORRÓCSOKI – a kedvenc gyermekkönyved

Elisabetta Gnone Fairy Oak sorozata korban jókor talált meg, viszont már akkor is olyan sebességgel olvastam, hogy nem volt nagy kihívás a számomra. Mégis annyira szerettem a Perwinkle ikrek történetét, hogy tűkön ülve vártam a trilógiák követő kvatrológia részeinek a megjelenését. Az utolsónál már bőven gimnazista voltam, de ki ne szeretne elmerülni egy mesevilágban.

 

Forrás: Pinterest


4. DUPLA ESZPRESSZÓ – egy könyv, ami az elejétől a végéig pörgős volt és letehetetlen

Vivien Holloway Winie Langton történetek kötetei teljes mértékben ilyenek. Szórakoztatóak, rövidek és ugyan minden egyes résszel nő az oldalszámuk, végig tudja tartani az írónő a színvonalat. És mindegyik részben van egy olyan rejtély, ami úgy odaszögezi az embert, hogy azt veszi észre, hogy már vége van.

 

5. STARBUCKS – egy könyv, ami mindenhol ott van

Erin Morgenstern neve idén kétszeresen is felkerült a könyves közösségek radarjára, először is a Csillagtalan tenger megjelenésével, ami az írónő hosszú idő óta kiadott újabb kötete. De emellett nagyobb figyelmet kapott az Éjszakai cirkusz, melyet ugyan már egyszer kiadtak magyarul, annak példányait viszont egyszerűen elnyelte a süllyesztő. Sehol sem lehet beszerezni, csak horror áron, mégis időnként mindig belefutottam ebbe a regénybe. Amióta pedig újra kiadták, ismét porondra került. De mondhatnám még Sarah J. Maas ACOTAR sorozatát is, de nem teszem.

 

6. HIPSZTER KÁVÉZÓ – egy könyv egy indie írótól, akit szeretsz

Nem könnyű a kisebb kiadók magyarországi helyzete, amit pont egy egyetemi beadandóm alkalmával tudatosult bennem. nagyjából olyan funkciót töltenek be, mint a magánkiadások, így nem is olyan könnyű hozzájuk jutni. Ezért inkább Scott Westerfeld Leviatán sorozatát választom, hisz ez is viszonylag kevesek által ismert, ám szerintem remek ifjúsági sorozat, ami egy steampunk alternatív történelmi világban játszódik az első világháború alatt. Vannak benne repülő állatok, hatalmas harci fegyverek és egy őrült Tesla is.

 

Forrás: Pinterest

7. HOPPÁ! VÉLETLEN KOFFEINMENTES KÁVÉ... – egy könyv, amitől többet vártál

2020 a befejezések mellett a csalódások éve is volt. Ezt annak is köszönhetem, hogy hörcsög üzemmódban gyűjtöttem be két olyan sorozatot is, melynek nem olvastam egyik részét sem előtte. Mindezt avval a megfontolással, hogy majd egyben állok neki. Sajnos Alexandra Bracken Passenger és Sandra Regnier Sárkányok gyermeke sorozattal is pontosan így jártam. Mindkettőnél fülszöveg alapján biztosítottam be magamat, viszont a megvalósításuk egyáltalán nem tetszett.

 

8. CAPPUCCINO – a kedvenc klasszikusod

Egyértelműen Jane Austen Büszkeség és balítélete, még gondolkodnom sem kellett ezen a válaszon. Kilenc éves koromban olvastam először, és legutoljára két éve vettem kézbe a német változatát. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ennyi ideje mellőzöm kedvenc írónőm csodálatos világát, mert számos utángondolást is sikerült sorra kerítenem. Viszont már nagyon érik egy újraolvasás.

 

9. JEGESKÁVÉ VANÍLIAFAGYIVAL – a tökéletes nyári olvasmány 

A vaskos könyvek mellé (amiket karácsony mellett ilyenkor sikerül sorra keríteni) mindig kezembe kerülnek a könnyed női olvasmányok, amelyeknél nem kell nagy világmegváltásra gondolni, mégis jól szórakozik az ember lánya olvasás közben. Ide egyszerre Victoria Connelly Austen-rajongók sorozata jutott az eszembe, melynek borítói nekem teljes mértékben a nyarat idézik.

 

Forrás: Pinterest

10. DALGONA – egy új műfaj, amit eddig nem olvastál, vagy csak nagyon ritkán

A thriller és horror műfaja tőlem nagyon távol áll. Míg az előbbit ifjúsági köntösben tudom fogyasztani, addig utóbbit jó messziről elkerülöm. Éjjelente szeretek aludni, és épp elég vad álmaim vannak így is, nem kell mellé még több trauma. Nekem már Dosztojevszkij Bűn és bűnhődése is megfeküdte a gyomromat, pedig az csak egy krimi.

 

11. A TÖKÉLETES KÁVÉ – egy könyv, ami egyben keserű és édes, de mégis tökéletes benne az összhang 

F. Várkonyi Zsuzsa Férfiidők lányregénye című könyvét nemigen emlegetem, pedig ez volt 2020 áprilisának egyik legkiemelkedőbb olvasmánya. Ezt hangoskönyvben olvastam, így nem készült róla külön bejegyzés, de nagy hatással volt rám Süni és Aldó története. A második világháború utáni időszakban játszódik, amikor a megmaradt zsidók kérdőjelezik meg, hogy ők miért élték túl, a családjuk meg miért nem. Emellett Süni felnövését is figyelemmel kísérjük, hogy hogyan lett dacos csitriből felnőtt nő.

 

12. ZÖLD TEA – egy könyv, ami egyszerűen csodálatos

Ide is egy második világháborúval kapcsolatos regényt hoztam, mégpedig A könyvtolvajt, amelyet nem győzök eléggé népszerűsíteni. Egy fiktív német kisvárosban játszódik a második világháborúban, amelyen persze nyomot hagy a háború, mégis Lieselről és családjának mindennapjairól szól. Hogy hogyan tanítják meg a nevelőszülei olvasni, hogyan csen el a polgármester feleségétől egy könyvet, hogyan vizel be éjjelente, és hogyan játszik a szomszéd gyerekekkel. És a vége…

 

Forrás: Pinterest

13. CHAI LATTE – egy könyv, amitől messzi helyekről ábrándozol

A Földön található helyektől mi is lehetne messzebb, mint a képzelet birodalma. Azt hittétek, hogy lehet lista Böszörményi Gyula nélkül? Hát nagyot tévedtetek. Én legszívesebben a Világfára révülnék el minden este, hogy emlékezzek az álmaimra, és azzal töltsem az időt, akit a legjobban szeretek.

 

14. EARL GREY – egy angol klasszikus történet

Szerintem már bőven klasszikusnak számít Tolkien világa, ezért is hoztam ide A hobbitot, amely fantasy tekintetében mindenképp meghatározó regény. Rengeteg művet inspirált, és nem tartana ma ott a fantasy, ha nem alapozta volna meg művészi kidolgozottságával a műfajt.

 

15. KAMILLATEA – egy estimese, vagy könyv, amit elalvás előtt olvastál

A rendszeres olvasás bevezetése érdekében idén rákaptam a reggeli olvasásra. Korán kelek, így még munka előtt bőven van időm elmélyedni a könyvek világában. Emiatt azonban este hamar kidőlök, illetve egyéb elfoglaltságaim vannak, így legtöbbször nem jutok regények közelébe. A Könyv Kemping utolsó napján azonban bele kellett húznom, de így sikerült minden pontot teljesítenem Kyung-Sook Shin Vigyázzatok Anyára! című regényének elolvasásával.

 

A kérdések megválaszolására Csengét és Orsit hívnám ki.

Ha másnak is tetszettek a szempontok, nyugodtan kitölthetitek ti is.

1 megjegyzés:

  1. A bevezetéseden csak vigyorogni tudtam, mint a vadalma. :) Nomen est omen, ugye. :D
    Szó, ami szó, neked és a discordnak köszönhetem a motivációt a bloghoz, úgyhogy mondhatni, hogy magadnak akartad ezt a booktag-et. :P
    A Repülő osztály-hoz és a Fairy Oak-hoz egyre jobban megjön a kedvem (kár, hogy utóbbit beadtam a szivk-be valamiért :( ) és éppen a Vigyázzatok anyára! rendelés gombja felett cirkál az ujjam...éljen az alexandrás Black Friday! Szóval a legtöbb pontodat át tudtam érezni, főleg a thriller-horror részt, ott jót mosolygtam. :3
    Még egyszer köszi a kitöltést!
    Puszi :*

    VálaszTörlés