2023. december 31., vasárnap

Havi zárás – December 2023

 

Bár most, ahogy ezt a bejegyzést írom, az ablakon kinézve inkább novembert juttat az eszembe az időjárás, itt illatozik mellettem az első közös karácsonyfánk, amely instant karácsonyi hangulatba hoz. Emellett hozzánk a Mikulás és a készülődéshez az angyalkák is hoztak havat, így egyáltalán nem panaszkodhatok. A sütemények illata is belengte a lakást, illetve az ünnepek családi körben teltek, amelyeknek mindig jó a hangulata.

 

Az életünk kezd egyre inkább beállni, rutinok alakulnak ki, de azért még mindig vannak kérdőjeles pontok a lakásban. Az egyik az íróasztalom hiánya, amely most még a minimális munka mellett egyáltalán nem zavart, de félő, hogy ez csak átmeneti. Viszont így jó magas karácsonyfát tudtunk állítani, amelyen kényelmes sűrűségben találhatók a díszek.


Nálam a karácsonyi sütögetés az örök filmnézős időszak, bár idén csak a München című filmet tudtam megnézni, amelyben Jannis Niewöhner játszik, aki már s Rubinrotban elvarázsolt. Ellenben sorozatk terén sokat haladtam, amely a horgolt karácsonyi ajándékoknak is köszönhető. Végignéztem az Anne Frank bújtatóját, aminél ugyan tudtam, hogy mi lesz a vége, de mégis szurkoltam nekik, mert nem lehet ilyen kegyetlen a világ. A mindennapok egyszerűségéről szólt, amely apróságokkal volt képes gyomrosokat adni. Szintén így került sorra a Brawn: A lehetetlen Forma-1-sztori is, amelynek eseményeire részeiben emlékeztem, bár még annyira gyerek voltam, hogy voltak benne meglepetések számomra. A Disney+ pörgetése közben szembejött velem, hogy a Star Wars: Fiatal Jedik kalandjainak újabb hat része jelent meg, amely az erőteljesen gyerek célközönsége miatt felnőttként inkább az egynek elmegy kategóriába került. Végül pedig folytatódott a Bridgerton láz is, bár a legnagyobb szomorúságomra a harmadik évad csak május-júniusban fog megjelenni. A második évadot viszont újranézve is nagyon szerettem, a Queen Charlotte pedig ismét tarolt.

 

 

Decemberi olvasmányaim (1866 oldal + 7,5 óra)

 

Nem mondhatom ezt a decembert egy tökéletes évzárásnak olvasmányok terén, mert sokkal inkább a nehézkes haladás maradt meg bennem. Ugyan volt szabadidőm olvasni, de mivel szerettem volna idén minden blogos elmaradásomat bepótolni, a délelőttöket – ha tehettem – bejegyzések írásának szenteltem. Képregények közül három NetGalleys szerzeményt kerítettem sorra, melyek közül kettő pont az ellenkező hatást váltotta ki belőlem, mint azt vártam. A Haru első ránézésre nagyon cuki, de egy ponton elég sötét hangulata lesz. A Failure to Launch pedig egy gyűjteményes kötet, amelytől alapvetően nem szokott sokat elvárni az ember, de nagyon meglepett azzal, hogy mennyi érdekességet feldolgozik a tudományokkal és a múlttal kapcsolatban. A 40. Asterix kötet pedig számomra már túl modern volt. Az angoloknál maradva folytattam a Regency Faerie Tales sorozatot, amelynek második része lényegesen gyengébb volt, és nagyon nehezen vettem rá magam mindig, hogy olvassam. Ugyan ezután nekiduráltam magam a harmadiknak is, de itt már még kisebb a motivációm. Takarításhoz és főzéshez folytattam a Magisterium sorozatot, és a harmadik rész leginkább a lezárásában lepett meg, mert képes volt egy fontos karakterétől egy tollvonással megszabadulni. Ennél a korosztálynál maradva elolvastam a Jók és Rosszak Iskolája előzményduológiájának első részét, ami nem volt rossz, de nem is alkotott maradandót. A Pasziánsz már jobban tetszett, de a Tori negativitását elég nehezen tudtam megemészteni, így sajnos abból sem lett kedvenc. Viszont Masnival olvashattam közösen, ami nagyon jót tett a kötetnek. A karácsonyi időszakban az egyik hozzá kapcsolódó kisregényt, Az idei telet is sorra kerítettem, amely szösszenetet semmiképp sem szerettem volna kihagyni. Viszont mindezen massza közül messze magasan kiemelkedi a Hónővér, amely számomra a karácsonyi klasszikusok piedesztálpolcára került. Végül pedig az évet a végtelenül kedves Heartstopper sorozat 5. részével zártam, ami ismét megsimogatta a lelkemet.

 

  • 🖼️ Joe Latham: Haru 1. – Spring
  • Alice Oseman: Solitaire – Pasziánsz (Pasziánsz #1)
  • Olivia Atwater: Ten Thousand Stitches (Regency Faerie Tales #2)
  • 🎧 Holly Black – Cassandra Clare: Der Schlüssel aus Bronze (Magisterium #3)
  • Soman Chainani: A kezdet kezdete (Jók és Rosszak Iskolája #0)
  • 🖼️ Maja Lunde: Hónővér (Évszakok tetralógia #1)
  • Alice Oseman: This Winter – Az idei tél (Pasziánsz #0,5)
  • 🖼️ Kel McDonald: Failure to Launch
  • 🖼️ Fabcaro: Asterix and the White Iris (Asterix #40)
  • 🖼️ Alice Oseman: Heartstopper 5. (Heartstopper #5)

 

A hónap kedvence: Hónővér, Heartstopper 5.

A hónap csalódása: Ten Thousand Stitches

A hónap meglepetése: Failure to Launch

 

 

Könyvbeszerzések


Egy könyvmoly tökéletes ajándéka a könyv, bár idén én adtam, mintsem kaptam volna. Emellett pedig már egyre inkább megszokottak a karácsonyfa alá berakott tőlem-nekem kötetek, amelyeket viszont most inkább csak odagondoltam, mintsem gyújtóst gyártva becsomagoltam volna őket. De legalább ugyanabban a szobában voltak, mint a fa.

 

  • Bessenyei Gábor: Tested és lelkem
  • Alice Oseman: This Winter – Az idei tél (Pasziánsz #0,5)

Volt még egy novemberi Könyvmolyképzős raktárvásár, amelyeknek szerintem én már lemerítettem azt a kínálatát, amelyet tényleg meg is akarok venni, és nem csak azért repülne a kosaramba, mert naaaaaagyon olcsó. Viszont ez az alkalom pont lehetőséget biztosított arra, hogy Andival, Mariannal és Rékával egy hatalmas rendelést leadjunk. Már az Első csók és egyéb démonok óta akarok újabb Bessenyei Gábor kötetet olvasni, és legnagyobb bánatomra a Kopj le, jófiú! még nem volt előrendelhető, így kénytelen vagyok ezzel a regényével beérni, de rossz nekem. A Pasziánsz kisregények közül sem volt még mindkettő kapható, de szerencsémre a téli hangulathoz jobban passzoló igen.

 

Ha a karácsonyi ajándékok beszerzését az utolsó pillanatra hagyod, akkor lehet, hogy nem mindenhol tudsz költségoptimalizálni. A Libristos rendelésem is ebben a kategóriába esett bele, hiszen idén már rendeltem angol nyelvű könyveket a mindenképp be akarom szerezni listámról. Akkor viszont sajnos ki volt fogyva a kedvenc teasárkányos sorozatom első részének puhatáblás változata, amire most az esélytelenek nyugalmával kerestem rá. Amint megláttam, hogy rendelhető, nem volt kérdés.

 

  • V. E. Schwab: A hatalom törékeny szálai (A hatalom szálai #1)
  • Becky Chambers: Hosszú út egy közös keringési pályán (Wayfarer #2)
  • Samantha Shannon: A Narancsfa-kolostor

Három recenziós példány is került hozzám, ahol a borítók színvilága meglepően harmonizál. Az új Schwab kötetnél sokáig nem tudtam dőlőre jutni, ugyanis amennyire szerettem az előzménysorozat nyitányát, a harmadik részre minden elromlott, és azóta sem feltétlen felhőtlen az írónővel a viszonyunk. A kíváncsiság viszont erősebb volt, illetve azt hallottam, hogy jobb lesz. Ezzel szemben a Wayfarer sorozat második része egyáltalán nem volt kérdéses, hiszen az elsőt nagyon-nagyon szerettem. Ugyan a kötetek nem kapcsolódnak szorosan egymáshoz, de igazából maga az írónő nyűgözött le, így sokat várok tőle. Leginkább azonban A Narancsfa-kolostor miatt voltam izgatott, hiszen annyi év kihagyás után végre egy újabb Samantha Shannon regény jelenik meg magyarul. A Csontszüret sorozat első két részét én nagyon szerettem, és végtelenül szomorú voltam, mikor végül elkaszálták a sorozat további magyar megjelenését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése