2023. május 1., hétfő

Havi zárás – Április 2023

 

Ismétlődésekkel teli hónapot tudhatok magam mögött, ahol több nap pakolással és rendezkedéssel telt, kétszer voltunk táncversenyen, és azon kívül pedig szinte csak dolgoztam. Emiatt inkább egy kipipált fejezet volt, mint egy minden pillanatot megélt időszak.

 

Magamhoz képest meglepően sok filmet és sorozatot láttam. Befejeztük a Bad Batch második évadát, ami egyáltalán nem tetszett. Volt egy-két felvillanása, de alapvetően túl sok benne a töltelék. Ezzel szemben A mandalóri harmadik évadát pedig imádtam, és még az a rész is kíváncsisággal töltött el, ami inkább az Andorra hajazott. Két adaptáció is sorra került, amelyek közül mindegyik hozta az alapmű hangulatát. A 2019-es Kisasszonyok nagyon jól sikerült, a könyv után a film is kedvenc lett. A Jók és rosszak iskolája pedig ugyan rengeteg részletet kihagyott, mégis átadta a regény alapvető hangulatát, és sokat tudtam nevetni rajta. Egy életrajzi filmet is láttam, mégpedig az I Wanna Dance with Somebody-t, mert édesanyám nagy kedvence Whitney Huston. Meglepődtem a hosszú dalbetéteken, de szerintem jól dolgozta fel az énekesnő életét. A rajzfilmeknél viszont sajnos nem jártam ilyen szerencsével, mert a gyerekkori kedven Egyiptom hercegén kívül sajnos sem a Kincses bolygó, sem az Atlantisz – Az elveszett birodalom nem tetszett.


 

Áprilisi olvasmányaim (3276 oldal)

 

Lassú könyvek és párhuzamos olvasások jellemezték a hónapot. Végeredményben nagyon büszke vagyok magamra, mert befejeznem két sorozatot, illetve egy régóta a polcon ülő féltéglát. Igazi közösségi élményben volt részem, ugyanis A megkövült égboltot Dórival olvastam, A Hollókirályt pedig Masnival. Hihetetlen jó volt velük teóriákat gyártani, ami sokat hozzátett a regényekhez. Utóbbinál különösen nagy segítség volt, mert nagyon összetett, és egyedül nem biztos, hogy ennyi rétegét felfedeztem volna benne. Ezen kívül még a régebben megkezdett Theodora Goss kötetet is befejeztem, amelynek nagyon vegyes a felhozatala, így elég közepes élményként maradt meg. Az Egy igaz király igazából elment, de a világot továbbra is szeretem. Sajnos a Bíborbetűk se varázsolt el, mert nem szeretem a bigott vallásos karaktertípust. A legnagyobb csalódásom azonban Cselenyák Imre/Jean-Pierre Montcassen volt, akitől két regényt is olvastam, de egyiket sem szerettem, és leginkább csak a fejemet fogtam tőlük. De hogy ne zárjuk ilyen negatívan, voltak kiemelkedő könyvek is a hónapban. A korábban említett A Hollókirály mellett a Half a Soul is a „fantasy of manner” műfajában íródott, amit úgy tűnik, hogy most nagyon éltem. Utóbbit egyébként Avilda Időutazó Romantikus kihívására olvastam.

 

 

A hónap kedvence: Half a Soul, A Hollókirály

A hónap csalódása: Cselenyák Imre/Jean-Pierre Montcassen

 

 

Könyvbeszerzések

 

Egy recenzió és egy Vinted-es szerzemény elég jó arány lenne, ha nem lennének olyan szerzeményeim, amelyeket még nem tudtam átvenni, de ebben a hónapban rendeltem meg. Annak viszont örülök, hogy sikerül limitálnom magamat, hiszen a költözés elég sokat felemészt, és nem csak monetárisan, hanem időben is, így nem csatangolok annyit könyves oldalakon.

 

Az írónő kisregénysorozata amolyan szerelemprojekt, amelyet nem is annyira az olvasóinak, hanem saját magának írja. Elöljáróban annyit tudok róla, hogy ezt az édesapja halála inspirálta, szóval kellően szívszorító élményt várok.

 

  • Celia Rees: Kalózok!

A kalózokkal már jó ideje le lehet venni a lábamról, de ez nem mindig volt így. Éppen emiatt még számos pótolni valóm van a régebbi megjelenések közül. Celia Rees nekem anno teljesen kiesett, de ez már a második regénye a polcomon, viszont talán ennek az olvasását várom nagyobb lelkesedéssel. Magáról a történetről nem tudok semmit, viszont sok pozitív értékelést láttam róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése