2023. február 2., csütörtök

Havi zárás – Január 2023

 

Végre vége. El sem hiszem, hogy leírhatom ezt. Nincs több egyetem, hétvégi tanulás, hanem a szabadidőm csak az enyém. Magamat ismerve úgyis találni fogok valami újabb nagyobb projektet, de jelenleg csak élvezem a lelassulást. Az utóbbi időben nagy lángon égtem, és most kihasználom, hogy mindenre szánhatok időt, és nem kell rohannom. Ezen események miatt a hónapban a munka is háttérbe szorult – a partnerek legnagyobb bánatára –, és minden nap hosszasan tanultam. Egy-egy kikapcsolódásos alkalom is be tudott csúszni, így esett meg, hogy a munkatársaimmal csapatépítésként elmentünk evezni a Hévízi-csatornára.

 

A könyvek is kikapcsolódást nyújtottak, de meglepően sok filmet néztem meg januárban. A 2019-es A titkos kert adaptáció szerintem a könyvhöz képes sötétre sikeredett, és Colin Firth-ön kívül nemigen volt benne szimpatikus karakter. A King’s Man: A kezdetek elmaradt a többi részhez képest, bár a történelmi vonatkozását kifejezetten szerettem. A Jó reggelt, Vietnám! továbbra is zseniális. A kémnél viccesebbre emlékeztem, de a magyar helyszínekre most jobban oda tudtam figyelni. A Tulipánláz sem volt rossz, de a keserédes hangulat nekem nem jött be. A Meggyőző érvek Netflixes adaptációja viszont borzalmas volt. Austenhoz képest jó humora van, ez az Emmában megállná a helyét, de az eredeti regényhez képest pocsék volt. Anne egyáltalán nem ilyen, és értem, hogy kellett bele az élet, de ezt másképp is meg lehetett volna oldani. Emellett pedig a hímegyedünk se nyűgözött le. A sorozatokra átevezve folytattam The Crown maratont, és befejeztem belőle a harmadik évadot. Az elején nehézkesen ment az átállás, hiszen megújult a teljes szereplőgárda, de a végére megkedveltem őket is. Emellett pedig megnéztük a Star Wars anime sorozatát, a Látomásokat. Nagyon nem volt az én világom, és összesen kettő tetszett a kilenc részből.

 

 

Januári olvasmányaim (3696 oldal)

 

Tanulás mellett ennyit olvasni? Hallottatok már a motivációs olvasás fogalmáról, mikor egy rész után azzal jutalmazzátok magatokat, hogy az unalmas tétel után egy-egy fejezetet olvastok el egy érdekes könyvből. Januárban folyamatosan ezt alkalmaztam, valamint direkt vékonyabb, vagy könnyen gördülő könyveket néztem ki, hogy legalább ennyi sikerélményem legyen hónap közben. A graphic noveleknél sikerül jókba beleválasztanom, és a régóta halogatott Hooky is meglepett. A regényeknél már másabb a helyzet, mert sem a Hozományvadász hölgyek kézikönyve, sem a Krabat nem tetszett, Alexandre Sargos Tolkien-életrajzi kötete sem a legerősebb, ellenben A lelkitárs-egyenlet levett a lábamról. Wells kisregényei is üdítően hatottak, valamint a Jégvirágok novelláskötetet is jó volt olvasni. És befejeztem az év első sorozatát is, ami a Balszerencsés tündérmese. Az utolsó két rész már nem volt olyan erős, így megértem, hogy miért nem folytatták a magyar kiadást, én viszont kíváncsi voltam a végére.

 

 

A hónap kedvence: A lelkitárs-egyenlet

A hónap csalódása: Hozományvadász hölgyek kézikönyve

A hónap meglepetése: Hooky sorozat, Az Öldöklő-naplók sorozat

 

 

Könyvbeszerzések

 

Ugyan első blikkre úgy tűnhet, hogy már év elején elvesztettem a kontrollt, ami viszont egyáltalán nem igaz. Mindnek oka van, és a nyereménykönyvön kívül idővel mindegyiket beszereztem volna. De úgy jött ki a lépés januárban, hogy most érte meg, hiszen a bizonyos kiadóknál (khm… Fumax) nem lesznek nagyon olcsóbbak a könyvek.

 

  • Tiffany Schmidt: Randi Darcyval (Könyvemben már láttalak #1)

Még a tavalyi költekezések megszorítása érdekében létrehoztam egy Ultimate-bevásárlólistát, amin csak olyan könyvek szerepelnek, amiket mindenképpen meg szeretnék venni. Így a random vásárlási rohamaim alkalmával csak elő tudom venni, és ha már mindenképp rendelni akarok, akkor innen válasszak egyet. És hogy miért jött ez a felvezetés? Azért, mert egyáltalán nem szándékoztam év elejével rendelni, hiszen már lassan szobabútorokként funkcionálnak a szobámban a könyvkupacok. Azonban Instagramon belebotlottam egy Líra akcióba, amit természetesen végigpörgettem. Ott találtam rá a Randy Darcyval-ra, ami az Austen gyűjteményemhez kell, és meglepően vastag. Nem éreztem bűntudatot, pedig lehetett volna, mert rajta volta az Ultimate-listán, így igazából csak idő kérdése volt, hogy megszerzem, és akkor miért ne olcsón.

 

Egyik nap nagy meglepetés ért, mert Instagramon jött az értesítés, hogy én nyertem @ booktasticboglinc nyereményjátékán. Időközönként szoktam ilyenekre jelentkezni, de a legtöbbről megfeledkezek, viszont így még nagyobb az öröm. Ugyan én már olvastam korábban a történetet, de nagyon tetszett az új díszkiadás, de csak azért nem rendeltem a Libritől. Maga a történet Hoffmannhoz mérten fura, de a balett és a mesefeldolgozás miatt továbbra is szeretem a történetet.

 

  • Michael J. Sullivan: Kardok kora (Az Első Birodalom legendái #2)
  • Michael J. Sullivan: A háború kora (Az Első Birodalom legendái #3)
  • Michael J. Sullivan: A Koronatorony (Riyria - A kezdetek #1)
  • Michael J. Sullivan: Dulgath halála (Riyria - A kezdetek #3)
  • Michael J. Sullivan: Winter elveszett lánya (Riyria - A kezdetek #4)

A hónap legváratlanabb beszerzése ez, hiszen fokozatosan szerettem volna megszerezni Michael J. Sullivan köteteit Könyvheteken és Könyvfesztiválokon. Ám egy különleges akció következtében, valamint a hihetetlen drágulást látva úgy döntöttem, hogy ha már úgyis a polcomon akarom tudni őket, akkor miért ne most. Értettem az elgondolásomat, hogy részleteiben kevésbé fáj, viszont így bármikor le tudom emelni őket. Illetve féltem attól is, hogy egy idő után ki fognak fogyni a régebbi kötetek, és neámmár hogy emiatt ne tudjam meg, hogy mi történt Royce-szal és Hadriannal.

 

Mivel mostanában sokkal szigorúbb vagyok a könyvekhez, így ami nem tetszik, attól megválok. A Hozományvadász hölgyek kézikönyve egy friss olvasmány, de unalmasabb volt, mint vártam. Viszonylag friss megjelenésként hamar új helyre került. Emellett a győri egyetem területén van egy Bookline Lapozó, ahova beraktam Kósza utak legendáját és a Kozlukot. Sajnos elég gyér volt a választék, így nem hoztam helyette semmit, viszont ezek mivel nem ifjúságiak, kérdéses, hogy a könyvtár bevenné-e őket. Végül pedig A valószerűtlenség elmélete és Az Órakulcs is új otthonra talált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése