2016. július 24., vasárnap

Balaton Book Tag


Tavaly óta fogalmazódik bennem ez a lista, de most végre el is készült. Középpontjában a mindenki által legalább életében egyszer meglátogatott magyar tenger, melynek partján minden nyáron süttetem a hasamat. Természetesen egy jó lombos fa alá behúzódva, mert árnyékban is lehet barnulni. Számomra hozzá kapcsolódó dolgokat szedtem össze egy csokorba, és alakítottam át, hogy jók legyenek.

1. A menü: lángos és sült hekk - egy könyv minden napos használatra
Ide a Maxim Kiadó újdonságát, a Nyírd ki ezt a naplót! választottam. Nagy népszerűségnek örvend ez a rombolós könyv. Napi leosztásban csinálnám meg a feladatokat. Bár szerintem, ha nekiállnék én, akkor nemigen akarnám abbahagyni.

2. Hattyú - egy csípkelődő karakter
Hollus a Sárkánycsalogatóból. Nem csak azért, mert holló, hanem eszméletlen beszóláslépessége miatt. Én az ő megszólalásain nevettem a legtöbbet.
– Le tudsz szállni? – kérdezte Hollust.
A férfi szeme feldagadt, alatta fekete karikák jelentek meg, a folt egyre sötétebb, az arca falfehér volt.
– Hogyne tudnék – mondta bosszúsan. – Nem vagyok nyomorék, csak haldoklom.

3. Békakoncert - egy igen felkapott könyv
Egyszerre Sarah J. Maas Üvegtrón sorozata jutott eszembe. Mindenhol ezeket a könyveket látom, mindenki olvasta, csak én nem. Én sem akarok kimaradni a jóból, ezért mindenképpen tervben van. Valamikor sort is fogok rá keríteni.

4. Tihanyi ekhó - egy könyv, mely nagy visszhangot keltett benned
Edenbrooke. Egész este fetrengtem az ágyban tőle és mosolyogtam, mint a tejbetök.

5. Balaton Sound - egy könyv, melynek középpontjában a zene áll
Ide Leiner Laura Bábel című regénye illik. Ez volt az első fesztiválom, amit átéltem, így nagyon elképzelésem sem volt, hogy milyen egy igazi. Utólag megállapíthatom, hogy hitelesen visszaadja a hangulatot. Bár élőben az igazi.

6. Vitorlás kikötő - egy kedvelt műfaj, melyet sosem tudsz megunni
Fantasy. Széles palettával rendelkezik, mindig tud újat mutatni. Szeretek a különböző alfajtái között felfedező túrára indulni.

7. Iszap és hínár - egy könyv igazán sikamlós/romantikus jelenetekkel
Hát... Sarah MacLean A csábítás kilenc szabálya trilógia tartalmaz belőle jópárat.

8. Kis-Balaton - egy híres író kevésbé népszerű könyve
Erre egy Böszörményi regényt hoznék, mert nem maradhat el. Jonatán kalandjai a kevésbé ismertek közé tartozik, pedig a Könyvmolyképző ihletőjeként van számon tartva. A furcsa zöld sapkás fiú a jövőből érkezik, és Galagonyával, egy egyszerű pesti lánnyal keverednek különféle kalandokba.

9. Repülőgéproncs - egy régen olvasott könyv, melyet ideje lenne felfrissíteni
Charlotte Brontë Jane Eyre-ét igen fiatalon olvastam. Talán még nem is értettem meg belőle mindent, talán most még jobban élvezném.

Kiket szeretnék meghívni?
Andit, az Inside my head csatorna vloggerét, Zsófit és Beát a Könyvutcáról és Anitát, a Hagyjatok! Olvasok! bloggerét. Nem kötelező, de kíváncsi lennék a ti válaszaitokra is. :)

Remélem tetszett ez a kis saját készítésű tag. 
Bárki szabadon viheti, ha kedvet érez a kitöltésére!

Maradok továbbra is a kánikulától megmozdulni sem akaró

Babó Buca

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez a booktag, kellett már egy kis újítás a mindenki által elkészített summer tag után! ((:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan. És mi sem jobb inspiráció, mint a Balaton :))

      Törlés
  2. Köszönjük szépen, szeretjük a book tageket olvasgatni és kitölteni is. Volt olyan kérdés, amire már egyből beugrottak a könyvek, de olyan is, amelyiken alaposan el kell gondolkodnunk. Igyekszünk hamar kitölteni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó :)) Igyekeztem a szempontok összeszedésénél, hogy legyen benne kihívás, de azért ne rettentsen el mindenkit :)

      Törlés
  3. Én is kitöltöttem ezt a taget, pont jól jött :)) Köszi a kérdéssort!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te jó ég 😮 milyen régi bejegyzést találtál meg. de örülök, hogy érdemesnek találtad a kitöltésre 😊

      Törlés