2022. január 7., péntek

Könyv Kemping Readathon 2022 tél

Forrás: moly.hu


Hatalmas lelkesedéssel csapok bele ezen bejegyzés megírásába, mert ismét közeleg a várva-várt Könyv Kemping, amelynek harmadik felvonása 2022. január 10. és 16. között kerül megrendezésre. Tűkön ültem az előző után és titkon reménykedtem benne, hogy nem az volt az utolsó, de megérte kitartani, mert idén is kitettek magukért a lányok.

A #különisegyütt jegyében eltöltött hét célja egy torony megmászása és ott lévő kissárkány megszeretgetése. Ezt kétféleképp is megejtheti az ember, amely kielégíti mind a maximalisták, mind a minimalisták igényeit. Az egyszerűbb teljesítés a lentebb megadott négy ponttal váltható ki, míg a nehezítettnél csak a kezdés ismert, és mindig csak éjfélkor derül majd ki a következő. Elsőre ez elég bonyolultak tűnhet, ám nem szabad megijedni, mert az olvasás is csak egy opció. Emellett lesznek kihívások és sok-sok program, amihez érdemes a BookTube Discord szerverét és a Readathon Instagram fiókját követni.


A “sima” olvasási szempontok:

  • Erendil fénye – egy borító, ami sötét vagy éjszaka van rajta (ez az első “toronymászós” pont is egyben)
  • Külön is együtt – egy könyv, amit másokkal együtt olvasol
  • Ismeretlen utak – egy könyv, amin szerepel a mágikus realizmus vagy nonfiction címke
  • Yggdrasil – egy könyv, ami mitológia vagy mondavilág témájú (bármilyen)


Most sem maradunk közös könyv nélkül, de idén két kötet közül választhatunk. Az egyik Rachel Smythe Lore Olympus Olümposzi história 1. kötete, amelyet én már tavaly olvastam, de lehet, hogy újrázok, viszont ez az aktuális lelkiállapotomon fog múlni. A másik pedig Nacukava Szószuke-től a Rintaró és a könyvek útvesztője, amelyet eddig nem akartam elolvasni, viszont a bejelentő LIVE-ban elég jókat meséltek róla a lányok. Könyvet viszont nem terveztem venni, így csak maximum a radaromra kerül, mint a Wohlleben kötet.

 

A Könyvkemping különlegessége, hogy a GABO Kiadó egy -30%-os kuponkóddal szállt be a kezdeményezébe, amely az összes könyvükre érvényes a kemping végéig. Már tavaly is nagyon lelkesek voltak, és maguk is összeraktak egy ajánlót a saját köteteikből, de ez végtelenül kedves volt tőlük. Ez pedig nem más, mint a KÖNYVKEMPING2022.

 

Ezen felül pedig a szervezők is készültek – a résztvevők imáit és kéréseit meghallgatva – könyvjelzőkkel, kitűzőkkel és vászontáskákkal. Ezeket előzetesen lehetett tőlük megvásárolni, de a vászontasi utánrendelhető. A befolyt összeg jótékony célra megy, ugyanis könyveket fognak vásárolni. Én sem tudtam megállni, hogy ne támogassam őket.



Választottjaim:

 

Maximalista vagyok, de emellett nem szeretem a bizonytalanságot, így a nehezebb szintet meghagyom a gyorsolvasóknak, és beérem a sima pontokkal. Itt viszont szabad kezet engedtem magamnak, mert elég hamar rá kellett jönnöm, hogy a várólistámon csak úgy hemzsegnek a megfelelő könyvek.

 

Elsőként az Éjfél könyvtárnál dobtam el az agyam, mikor rájöttem, hogy nem elég, hogy mágikus realista és sötét borítós kötet, de még szerepel rajta az éjszaka is, hiszen ÉJFÉL könyvtár. Ez kellő motivációt adott a további keresgélésre. Emellett ha végigolvasnám a Lore Olympust, akkor akár ennyivel teljesíthetném is a kempinget, de nem én lennék, ha nem lenne még egy hosszabb, opciós listarészem is.


Az egyik ilyen a Harag-várak, amivel egy újabb Baricco regényt olvasnék el, és belevágnék az idei nagy várólistacsökkentő terveimbe. Ez a mágikus realizmus pontra lenne jó, az Újságoslányok pedig a másokkal olvasást pipálná ki, hiszen januári BookTube Könyvklubos könyv. Amikre viszont még nagy esély van, az Az északi erdő legendája második része, hiszen amúgy is télen szeretném folytatni a sorozatot, és pontosan illik a mitológia/mondavilág ponthoz. Ha viszont ezek hosszúnak bizonyulnának, akkor Jolly Jokerként előránthatom Szigeti Kovács Viktor A táltos című regényét. Szóval elég kiterjedt stratégiával indulok neki a hétnek.



De hogy ne csak az olvasatlanjaimra hívjam fel a figyelmeteket, ajánlanék pár olyan kötetet, amelyek szintén jók lehetnek az egyes pontokhoz.

 

Ismeretterjesztő, azaz nonfiction:

Candace Rose Rardon: Teaivók zsebkönyve

Carrie Fisher: A hercegnő naplója

 

Mágikus realizmus:

Bauer Barbara: Kétszáz éves szerelem

Jason Reynolds: Hosszú az út lefelé

Neil Gaiman: Coraline

Sütő Fanni: Csudapest világvége

 

Mitológia/mondavilág:

Nyulász Péter: Helka trilógiája

Naomi Novik: Rengeteg

Neil Gaiman: Északi mitológia

Robin LaFevers: A halál szépséges szolgálólányai sorozat

 

Ez lenne az én kis listám, de a csillagok állása és a hangulatom még eléggé befolyásolhatja. De én is megfogadom a saját tanácsomat, és nem görcsölök rá, hiszen így is, úgy is meg fogom szeretgetni a sárkányomat.

 

Ti csatlakoztok? Mit fogtok olvasni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése