2020. október 16., péntek

Könyv Kemping Readathon 2020

Forrás: moly.hu


A magyar BookTube közösség idén október 19. és 25. között rendezi meg az első olvasási maratonját, a Könyv Kempinget. Nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy csatlakozzam-e hozzájuk, mert jó dolognak tartom a közös olvasást, viszont eddig még sosem olvastam szervezett keretek közt. 
Ugyan szoktam terveket felállítani, amelyeket ti annyira nem láttok, de én annál inkább vezetem magamnak. Meg az olvasási nyomást is nehezen kezelem. Leginkább a közös könyv és a kisebbségi szereplő/szerző tántorított el, viszont megtaláltam a Coralinet hangoskönyvben magyarul, ami egy újabb löketet adott.

Az olvasandó könyvek tekintetében igyekeztem minimalizálni a mennyiséget, mert beadandót kell gyártanom, és evvel kapcsolatban fogok nagyrészt olvasni. Viszont a reggeli órákban tudok majd ezekre is időt szakítani.


A szempontok a következők:

1) Halloweeni éjszaka: Olvass el egy könyvet, aminek sárga és/vagy fekete a borítója!

2) Fotóalbum: Olvass el egy képregényt / mangát!

3) Másvilági lények: Olvass el egy könyvet, amiben szerepelnek boszorkányok, vámpírok, vérfarkasok, vagy bármilyen másvilági lény.

4) Rólunk szól: Olvass el egy könyvet, ami rólad szól! Például, a főszereplőt ugyanúgy hívják, mint téged, esetleg hasonlít rád külsőleg/belsőleg. Vagy van olyan szereplő a könyvben, akivel valamiért azonosulni tudsz.

5) Nagy utazás: Olvass el egy könyvet, amiben utazás van! Bármilyen utazás lehet: belső utazás, utazás a vadonba, roadtrip, időutazás, űrutazás, akármi :)

6) Mesék a tábortűz mellett: Olvass el egy könyvet, amiben valamilyen kisebbség képviselteti magát, vagy egy olyan csoportról szól, aminek te nem vagy tagja. Például: fekete vagy ázsiai szerzők, LMBT-szereplők.

 


És a választottjaim:

Neil Gaiman Coralineja nagyon jól beleillik a fekete könyves pontba, így oda azt választottam. Eddig vegyes benyomásom van az íróról, a Csillagpor tetszett tőle, a Sosehol már kevésbé, viszont hangoskönyvben könnyen fog csúszni.

Nem vagyok nagy képregény/manga rajongó, a saját könyvespolcomon nincsen ilyen kötet. Bár a házban elfekszik néhány, én mégis egy viszonylag frisset, a Marvel Kapitányt választom, angolul. Ez sárga borítójú, szóval akár ez is mehetne az első ponthoz, viszont ennek elolvasása mindenképp kihívás lesz számomra a formátuma miatt.

Aztán jöjjön a Jolly Joker kötet, mellyel több kihívást is teljesítek egyszerre, ez pedig Gail Carriger Napernyő protektorátusának harmadik része, a Blameless – Szégyentelen. Ebben erőteljesen szerepelnek másvilági lények, és az utazásnak is nagy szerepe van a kötetben, hiszen főhősnőnk Londonból Olaszországba tart, legalábbis a fülszöveg szerint. Ugyan nem nagy spoiler, de szerepelni fog benne legalább egy kisebbségi csoporthoz tartozó szereplő, így három legyet ütöttem egy csapásra.

A negyedik ponttal nemigen tudtam mit kezdeni, de ez nem egyedi dolog. Viszont erre nem szeretnék külön könyvet kijelölni, hanem a fent megjelöltek közül választani egyet. Igazából a Marvel Kapitány bizonyul a legjobbnak, mert oda meg vissza vagyok a Marvel filmekért, és barátommal is ezek mentén ismerkedtünk meg, és az ebből készült filmet láttuk először közösen moziban. Szóval ez nagyon én vagyok.

 

Ti csatlakoztok? Mit terveztek olvasni?


1 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy rá tudtalak venni! De remélem nem lesz miatta nagyon túlzsúfolt heted a beadandóval együtt! :3
    -amásikRéka :D

    VálaszTörlés