2023. november 3., péntek

Meggyőző érvek újratöltve | Narinder Dhami & Jane Austen

Legnagyobb örömömre robog tovább a Menő Könyvek Oltári Austen sorozata, amelynek harmadik megjelent kötete a Meggyőző érveket dolgozza fel. Az eredeti regényhez különleges viszony fűz, mert első olvasásra egyszerűen imádtam, de 2021-ben újraolvasva teljesen más élményt nyújtott, ami előtt értetlenül álltam. Éppen ezért vártam ezt a regényt, hogy végre igazságot tudjak tenni: az elbeszélés módjával van bajom vagy magával a történettel? Bár az nagyon árulkodó, hogy a 2007-es adaptációt a mai napig nagyon szeretem, a 2022-esről pedig inkább nem beszélünk.


Eredeti megjelenés éve: 2019
Magyar megjelenés éve: 2023
Manó Könyvek
gyerek, klasszikus
öt csillag

Tizenkilenc éves korában Anne Elliot apja kívánságára elutasította azt a férfit, akibe szerelmes volt, egy Frederick Wentworth nevű tengerésztisztet.

Évekkel később Wentworth kapitány hazatér a tengeren töltött szolgálatból, és Anne reménykedni kezd, hogy útjaik talán újra keresztezik egymást.

Csakhogy az igaz szerelemhez gyakran göröngyös út vezet – vajon Anne és Frederick megtalálják-e újra egymást?

Jane Austen híres regényének friss hangú, vidám rajzokkal kiegészített újramesélése.

 

Jól esett a lelkemnek az olvasása, és egyáltalán nem csalódtam ebben az átdolgozásban sem, amelyben teljes mértékben eltűntek az eredeti regény szememben felmerülő „hibái”. A többi Oltári Austen kötethez képes viszont érzésre kevesebb illusztrációt tartalmazott, és ezeken sem nevettem annyi, bár maga az alapmű sem a humort helyezi a középpontba. A költözködős kép viszont nagyon ötletes volt, illetve azt is jól ábrázolták, hogy mindenki IS Annetől kér tanácsot. pedig most állatka fronton egy kutyát kapunk a macska-egér páros mellett, ami jobban passzolt a hangulathoz.

 

Ugyan az eredetihez hasonlóan Anne itt sem beszél sokat, de a személyesebb hangvétel miatt mégis közelebb éreztem magam főszereplőnkhöz. Nagyon tetszettek benne az apróságok, azaz a felröppenő gondolatok, titkos pillantások, amelyek reményt ébresztenek az olvasóban. Az egyik kedvencem Annetől származik, aki bathi tartózkodásuk alkalmával megjegyzi, hogy Wentworth barátai akár az ő barátai is lehetnének, amelyben párhuzamot véltem felfedezni a Büszkeség és balítélet egyik jelenetével. Az viszont meglepett, hogy a borítóra Mr. Eliott helyett Benwick kapitány került fel – bár tény és való, hogy vele jobban összeillettek volna, mint a korábbi úriemberrel.

 

Végül pedig ismételten szeretném felhívni a figyelmet az Austen korabeli időszak magyarázó szövegeire, amelyekkel tökéletesen lehet hangolódni. Különösen tetszett, hogy a felmerülő témák merőben eltérnek a korábbi két kötetben olvasottaktól – hiszen maga a történet is teljesen más. Személy szerint a tengerészesnek örültem a leginkább.

 

Illusztrációk a könyvből

 

Összességében

Ismét egy eredetihez méltó adaptációt kaptunk, amely talán kevesebb illusztrációt tartalmazott, de ez egyáltalán nem vont le az élményből. Igazi komfortolvasás volt, amelynek köszönhetően rájöttem, hogy továbbra is szeretem a történetet. És a harmadik kötet után is még mindig odavagyok az Oltári Austen sorozatért.

 

Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget a Manó Könyveknek!

 

„Aki boldog akar lenni, annak tudnia kell, mit akar, és ragaszkodnia kell hozzá! Ne engedje, hogy mások rábeszéljék olyasmire, amiről tudja, hogy nem helyes.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése