2023. augusztus 20., vasárnap

Egy képtelen nászút esete | Christina Lauren

Christina Laurenék (merthogy ez a név egy szerzőpárost takar) A lelkitárs-egyenlettel egy egyszeri és megismételhetetlent alkottak, legalábbis nekem eddig úgy tűnik. Ugyan stílusban a Nem mézes hetek sem marad el az említett regény mellett, és a végére megbocsátottam a kezdeti hibáit, de összességben tekintve kevésbé rabolta el a szívemet.

 

Eredeti megjelenés éve: 2019
Magyar megjelenés éve: 2022
21. Század Kiadó
romantikus
négy csillag

Két esküdt ellenség Hawaiin

Ezt a romantikus történetet mindenkinek olvasnia kell, aki valaha is úgy érezte, nincs szerencséje a szerelemben.

Olive és Ami ikrek. Ami mindent bezsákol, Olive-nak viszont folyton pechje van, és ezt már meg is szokta. Kettejük közt vitathatatlanul Ami a bajnok… még a lakodalma is szinte ingyen van a különböző akcióknak és nyereményeknek köszönhetően. Olive-ot csak egy dolog zavarja a pechszériájánál is jobban: Ami esküvőjén az egész napot a vőféllyel kell együtt töltenie, aki nem más, mint Olive ősellensége, Ethan Thomas.

Olive megacélozza magát a pokoli nap előtt, elhatározza, bátor képet vág hozzá, és az egészet átvészeli. De a komplett násznép ételmérgezést kap, Olive és Ethan kivételével, így aztán átmenetileg muszáj nekik fegyverszünetet kötniük, hogy Hawaiira utazhassanak. Végül is tíz felhőtlen nap megéri, hogy az ember belebújjon a friss házasok bőrébe, nem igaz?

De furcsa módon Olive mintha nem is bánná, hogy bele kell helyezkednie a szerepbe. Mintha minél inkább tettetné, hogy ő a legszerencsésebb nő a világon, annál inkább úgy érezné, hogy tényleg ez az igazság.

 

Ez egy tökéletes strandolvasmány, legalábbis a borítója ezt sugallja. Hawaii-n ugyan sosincs hideg, de a regény felütésében még bőven nem ott vagyunk, és januárban azért az USA-ban sincsen kánikula. Kellett azért egy kis idő az akklimatizálódáshoz, mert épp a nyári legnagyobb melegben kerítettem sorra.

 

Történetünk…

Oliveról szól, aki épp az ikertestvére esküvőjén vesz részt, ahol is a vőlegény testvérével Ethannal kerül egy asztalhoz. Talán ez, és a csillagok együttállása tette lehetővé, hogy rajtuk kívül a komplett násznép ételmérgezést kapott, így kénytelenek kettesben elmenni a már előre lefoglalt nászútra Maui-ra, ahol természetesen házastársnak kell tettetniük magukat. Képtelenebbnél képtelenebb szituációkba keverednek, miközben egyre inkább kezdik élvezni a kettesben töltött időt. Ezalatt azonban olyan részletek is napvilágra kerülnek, amely mindent felbolygat.

 

Nem indult jól a kapcsolatunk a regénnyel. A januárban tartott karácsonyi tematikájú esküvő már gondolatban is furcsa, nem csak megvalósításban. Emellett pedig nekem nagyon fura volt Ami spórolási mániája, és hogy ezt nem győzi hangoztatni. De leginkább az ételmérgezés vizuális ábrázolásán fordult fel a gyomrom, mert nagyon nem bírom a hányást. Értem, hogy az amerikaiaknak ez egy poénforrás, viszont én erre nem lettem felkészítve. Viszont te már fel leszel.

 

Forrás: Pinterest

 

Számomra két ponton is kapcsolódik a regény A szerelem képletéhez. Egyrészt meglepődtem azon, hogy milyen népszerű név is az Olive, merthogy mindkét könyv főszereplőjét így hívják. Másrészt pedig ismét sikeresen a tömegközlekedésen fogtam ki azokat a jeleneteket, ahol eléggé túlfűtött volt a hangulat, de szerencsére a buszon legalább nem ült mellettem senki, és az arcomon se éreztem pásztázó tekinteteket. De ez az én szerencsém…

 

Ha már szerencse, akkor beszéljük egy kicsit Oliveról, akit ez teljes mértékben elkerül, legalábbis ő ezt hiszi. Éppen emiatt először mindig negatív gondolatok rohanják meg, és nagyon lelkesen képes bemagyarázni magának, hogy miért is utálja őt annyira Ethan. Olvasói szemmel az elméletei már az elején is sántítanak, és egyáltalán nem értettem a vitatkozni a vitatkozás kedvéért hozzáállását. Emellett pedig hiányoltam mellőle a rendes baráti támaszt, mert a családja körében eléggé magányos.

 

A legelején azt jegyzeteltem fel magamnak Ethanról, hogy túl szép ahhoz, hogy ekkora gyökér legyen, és milyen igazam lett. Egyáltalán nem az a bunkó vérmacsó, hanem meglepően sok dologtól fél. Roppant figyelmes, rengeteg mindent jegyzett meg Oliveról az elmúlt években. A kezdetben lévő vívódásuk aranyos volt, és az egyes elszólalásokon nevettem is. Aztán a közös szívességek és a meglepően sok véletlenül meztelen helyzet megteszi a hatását. És hímegyedünk részegen is roppant cuki. Ugyan itt is van bonyodalomként félreértés, de képesek voltak mindent megbeszélni.

 

Forrás: Pinterest

 

Végezetül pedig szeretném kiemelni, hogy a lehetetlen helyzeteken szórakoztam a leginkább. Mekkora az esélye, hogy valaki pont a leendő főnökével fusson össze egy vakáció alkalmával? De annál mindenképp kisebb, minthogy az ember az excsajába botoljon bele, aki nemmellesleg már menyasszony.

 

Összességében

Aranyos és vicces történet, amelynek képes voltam a végére megbocsátani a kezdeti hibáit. Nem lett ugyan kedvenc, de nem tudok elmenni a tény mellett, hogy milyen jót szórakoztam rajta. Emellett pedig jó volt benne az is, hogy a regény fő bonyodalmának csak hatása van a párocskánkra, de nem ők okozzák.

 

Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget a 21. Század Kiadónak!

 

„Soha az életben nem hagynám, hogy bárkinek a véleménye befolyásoljon, és rosszul érezzem magamat a testem és/vagy a rántott sajt miatt.”

~~~

„[…] az ember nem tudja megválasztani a körülményeket. Ez a helyzet a szerencsével: akkor jön, amikor ő akar.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése