2023. június 30., péntek

Havi zárás – Június 2023

 

Az év feléhez érve valamiért mindig összesűrűsödnek a dolgok, és már alig várom, hogy elmehessek egy hét szabadságra. Idén sokkal inkább a pihenésre helyeztük a hangsúlyt, mint a mozgalmasságra, hiszen kijut nekünk abból még a nyár hátralévő részében. A projektmentes időszakot is kezdjük a hátunk mögött hagyni, és egyre több előkészítő egyeztetést tartunk, így értékes napok esnek ki számomra bejegyzésírás szempontjából, mert az olvasási tempóm töretlen.

 

Mindezen mozgalmasság miatt ebben az évben kimaradt a blog 8. születésnapjának ünneplése, de ez nem jelenti azt, hogy megfeledkeztem róla. Pusztán csak kevesebb időm volt átgondolni a tematikát, illetve előre sem tudtam ennyire készülni, így nem akartam összecsapni. De alapvetően nagyon boldog vagyok, hogy ennyi év múltával is megoszthatom veletek az olvasmányélményeimet.

 

Ha június, akkor Könyvhét. Bár még lógok magamnak is az ehhez kapcsolódó bejegyzés megírásával, előljáróban annyit szeretnék mondani róla, hogy nagyon jó élményként marad meg bennem. Nagyszerű emberekkel találkozhattam és beszélgethettem.

 

Mivel sikeresen itthon hagytuk a nyaralásra összekészített társasjátékokat, így a meleg elől a házba bújva filmeket és sorozatot néztünk. Sorra kerítettük A Hangya és a Darázs: Kvantumániát, aminek ugyan tetszett a faji sokszínűsége, de a film elég bénára sikerült. Szintén kevésbé tetszett Avatar: A víz útja, viszont meg kell hagyni, hogy csodaszép. A király beszéde pedig egy újrázás volt, és nem is okozott csalódást. A sorozatokra rátérve sikerült befejeznünk a Jessica Jones első évadát, ami helyenként azért megvisel, de lényegesen jobban tetszik, mint a Daredevil, amiből csak egy részt bírtam ki. Az ebédszüneteimben pedig megnéztem Alaska nyomábant, ami nagyon hozta a könyv hangulatát, ami szintén az egyik kedvencem. Ezen kívül még a Star Wars: Fiatal Jedik kalandjait sorra kerítettem, viszont ezt szigorúan csak egyedül, mert a barátom nem bírta a gyerekes stílusát. Tényleg eléggé alulra lőtték az életkori behatárolást, de ettől függetlenül az animációs stílusa aranyos.

 

 

Júniusi olvasmányaim (3158 oldal + 6 óra)

 

Szinte berobbantam a nyárba olvasás terén, hiszen az előzetesen kitűzött évszakos listámból már hét könyvet el is olvastam, ami már régóta nem történt velem. Úgy látszik, előzetesen sikerült pontosan felmérnem, hogy mihez is van kedvem, illetőleg könnyen haladós regényeket vettem előre. A Tükörlelkek már a legelején meghúzott egy szintet, pedig teljesen ad hoc módon került a kezembe. Nagyon tetszett a stílusa, a története, és jó volt egy kicsit visszacsöppenni a gimis életérzésbe. Hasonlóan jól esett Hosszú út egy kicsi és dühös bolygóhoz, bár ezt sokkal lassabban olvastam, de szerintem ez tett jót neki. Hagytam időt az egyes kalandoknak, és a végén nagyon nehezen is engedtem el a szereplők kezét. Igazi komfortolvasmány. Ezeken kívül azonban kevésbé voltak átütő élményeim. A Barbároktól nem vártam sokat, és nem is tetszett annyira. Az Ava Lavender különös és szépséges bánatára leginkább csak haragszom, mert lehetett volna jobb is. Az Ella háborúját viszont utólag sikerült átértékelnem, de ehhez kellett találkoznom az írónővel egy dedikálás alkalmával. A két #andiaproved ugyan jó élmény volt, mégsem lettek kedvencek. A szerelem képletének nem sikerült letaszítania A lelkitárs-egyenletet a trónról, a Bocs, hadd bőgjem ki magamnak pedig az elejével nem vagyok teljesen megelégedve. A hónap végét egy vegyes trióval zártam. A Fiatalurak sajnos nem hozta a várt szintet, a Generációk harca a figyelemért viszont messze felülmúlta az elvárásaimat, illetve végre ismét be tudtam fejezni egy hangoskönyvet.


  • Papp Dóra: Tükörlelkek (Tükörlelkek #1)
  • Bagó Tünde: Ella háborúja
  • Ali Hazelwood: A szerelem képlete
  • Alessandro Baricco: Barbárok
  • Joya Goffney: Bocs, hadd bőgjem ki magam
  • Leslye Walton: Ava Lavender különös és szépséges bánata
  • Becky Chambers: Hosszú út egy kicsi és dühös bolygóhoz (Wayfarer #1)
  • 🎧 Kai Meyer: Die Wellenläufer (Wellenläufer-Trilogie #1)
  • Steigervald Krisztián: Generációk harca a figyelemért
  • Louisa May Alcott: Fiatalurak (Kisasszonyok #3)

 

A hónap kedvence: Tükörlelkek, Hosszú út egy kicsi és dühös bolygóhoz, Generációk harca a figyelemért

A hónap csalódása: Fiatalurak

A hónap meglepetése: A szerelem képlete, Bocs, hadd bőgjem ki magam

 

 

Könyvbeszerzések

 

A Könyvhét most már egy ideje nagyban befolyásolja a júniusi beszerzéseimet. Ugyan idén kevésbé estem hasra a friss megjelenésektől, mert már eleve kevésbé koncentrálta jelennek meg a regények, valamint a nagy durranásokat az őszi Könyvfesztiválra tartogatják a kiadók. Ezen kívül pedig csak egy darab viszonylag ritka képregényt vettem, mert a környéken árultak belőle egy példányt.

 

  • Steigervald Krisztián: Generációk harca a figyelemért

A szerző első könyve nekem nagyon tetszett, hiszen egy olyan kérdéskört járt körbe, amely az életem szerves részét képezte, mert egy többgenerációs házban nőttem fel, azóta pedig ezt az olvasmányélményt egy egyetemi beadandómhoz is használni tudtam. Nagyon megörültem az újabb kötetnek, amely remélem, hogy hasonlóan jó élményt fog nyújtani.

 

  • Papp Dóra Tükörlelkek (Tükörlelkek #1)
  • Papp Dóra Tükörlelkek 2. (Tükörlelkek #2)

Ez a vásárlás egy teljesen spontán olvasással kezdődött, ugyanis a Covid elején többek között a Gabo Kiadó is néhány magyar szerzős regényét ingyen elérhetővé tette ekönyv formában. Ekkor csaptam le a Tükörlelkekre, amit leginkább a táncos mivolta miatt szerettem volna mindenképpen sorra keríteni. Végül a nemrég kirobbant botrány adta meg a végső löketet az olvasáshoz, és annyira élveztem, hogy mindenképp szerettem volna beállni az írónő dedikálós sorába, hogy elmondjam, hogy mennyire köszönöm neki ezt a regényt. És mivel egy lány párban árulta Vinteden, és amúgy is nemsokára folytatni szeretném, jött a második rész is.

 

  • Mélylevegő Projekt: Öntöző
  • Maja Lunde: Hónővér (Évszakok tetralógia #1)

A könyvhétről összesen öt kötettel tértem haza, amelyek közül ez kettő képezte az előzetes listámat. Mivel nagyon szeretem a Mélylevegő Projekt munkáját, így mindenképpen be akartam szerezni a pszichológiai munkafüzetüket, az Öntözőt, ami viszont csak a Libertine-ben kapható, valamint az ilyen eseményeken. A Hónővért pedig egyértelműen Lisa Aisato csodálatos képei miatt vettem meg, illetve magáról a történetről is csak jókat hallottam előzetesen.

 

  • S. A. Chakraborty: Rézkirályság (Dévábád-trilógia #2)
  • S. A. Chakraborty: Aranybirodalom (Dévábád-trilógia #3)

Egyáltalán nem terveztem őket még megvenni annak ellenére, hogy augusztustól szeretnék én is becsatlakozni Andi mosómacis közös olvasásához. Ezek viszont ott figyeltek a kiadó akciós dobozában, mintha csak engem vártak volna. Ezt amúgy valamilyen szinten kicsit sajnálom is, mert oda már a kifogyó köteteik kerülnek, vagy amiktől meg akarnak szabadulni, mert annyira nem fogynak.

 

  • Anna Sheehan: A Long, Long Sleep – Hosszú álom (UniCorp #1)

Ha könyvmolyok egyszer találkoznak, ott vad csere-berére kerül sor. Ezt a regényt Rékától kaptam a Ballagó időért cserébe. Csak annyit tudok róla, hogy egy ifjúsági sci-fi, amiről nekem valamiért mindig a Csipkerózsika jut az eszembe. Nincsenek nagy elvárásaim, és leginkább a kíváncsiságom vezérel.

 

  • Michael J. Sullivan: A rózsa és tövise (Riyria - A kezdetek #2)
  • Michael J. Sullivan: Legendák kora (Az Első Birodalom legendái #4)
  • Martha Wells: Trójai protokoll / Kilépési stratégia (Az Öldöklő-naplók #3-4)

A Könyvhéthez tartozik még egy Fumax rendelés is, mert nem mertem a véletlenre bízni magam A rózsa és tövisével kapcsolatban magam. Féltem, hogy kifogy, valamint abban sem voltam biztos, hogy lesz kinn belőle a standnál példány. Nagyon szomorú lettem volna, ha nem tudom megszerezni, mert az egy kötet hiányzott az előzménysorozatból. És ha már rendeltem, és megjelent egy újabb Legendák rész is (amely sorozatot MÉG mindig nem sikerült elkezdenem), azt is beleraktam a kosaramba a tavalyi megjelenésű Martha Wells-szel együtt, amelynek az első két részét szintén szerettem.

 

  • Maria Surducan: Vízitündér (Vízitündér #1)

A véletlen vezérelt a molyon aznap este. Már a Fumaxnál sem lehet kapni, használtan meg szinte lehetetlen megszerezni. Éppen ezért lepődtem meg egy soproni példányon, amire gondolkodás nélkül lecsaptam, még mielőtt más is meglátja. Igazi ritkaság, hiszen Erdélyben jelent meg.

 

Már a Könyvhetes résznél is írtam, hogy Rékának odaadtam a Ballagó időt, de ezen kívül is váltam meg könyvtől a hónapban. Búcsút mondtam a Sosehol példányomnak, amely ezentúl Zsófi polcán tanyázik. Ezen kívül pedig Vinteden a két Jasper Fforde kötetemet adtam el a Cselenyák Imre és a német nyelvű Becky Chambers regényemmel egyetemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése