2024. október 16., szerda

Havi zárás – Szeptember 2024

 

A nyár lencsengésével elindult a szezon, amely előre nem látható következményeket hozott. A nyári nyugalmat felváltott a munkahelyi nyüzsgés, és egyre inkább azt érzem, hogy egyensúlyművészetet folytatok az időbeosztás terén. Mindehhez még a kert bőséges termése is hozzáadódik – amelynek alapvetően nagyon örülök –, viszont roppant időigényes. Már a második héten úgy tűnt, hogy legalább egy hónap telt el. Éreztem, hogy a kimerülés szélén kezdek billegni, így meg kellett hoznom egy nagyon nehéz döntést: abbahagyom a táncot. Ugyan valószínűleg az életem egy pontján ismét nyolcadokra fogom ropni, de a versenyzésnek már biztosan vége. Már nem ez az első alkalom, hogy búcsút kell intenem neki, de eddig minden alkalommal fájt.

 

Az állandó elfoglaltság miatt alig volt időm kikapcsolódni. Éppen ezért csoda, hogy sorra kerítettük a Star Wars: Birodalmi históriákat, amely nekem nem tetszett annyira, mint a Jedihistóriák. A kerten kívül nem jártam sehol, azonban a Könyvfesztivált szentnek és sérthetetlennek kategorizáltam be, és nagyon örültem annak, hogy két nap is kilátogathattam, és számomra kedves emberekkel tölthettem időt.

 

 

Szeptemberi olvasmányaim (1384 oldal + 26 óra)

 

Bár az első hét a régóta halogatott könyvek tömeges lezárásáról szólt, a hónap második felére lelassult az olvasási sebességem. Az viszont nagy örömet okozott, hogy ismét bele tudtam merülni a hangoskönyvek tengerébe. A Nefelejcs második része után sokat gondolkodtam, hogy mivel is folytassam, aztán egy hirtelen ám nagyon jó döntésnek köszönhetően a Bridgertonokba fogtam bele. Roppant mód élveztem, és Daphnet is jobban szerettem mint a sorozatban. Regényválasztások terén már nem voltam ennyire sikeres, ugyanis a Tested és lekeden kívül – ami baromira odavágott –, se az Ink, se A végtelen város nem tetszett, viszont legalább olvastatták magukat. A Síkvándort viszont a negyede után abba kellett hagynom, mert szenvedtem vele. Képregény fronton előzetesen nagy elvárásokkal mentem bele a The Pirate Princess-be, de nem ugrotta meg, ellenben a Suitor Armor egy végtelenül cuki webcomic.

 

  • 🎧 Kerstin Gier: Vergissmeinnicht 2. – Was bisher verloren war (Vergissmeinnicht #2)
  • 🖼️ Luca Frigerio: The Pirate Princess
  • 🖼️ Purpah: Suitor Armor 1
  • Alice Broadway: Ink (Ink-trilógia #1)
  • Bessenyei Gábor: Tested és lelkem
  • Michael Walden: A végtelen város
  • 🎧 Julia Quinn: Der Duke und ich (Bridgerton #1)

 

A hónap kedvence: Tested és lelkem

A hónap csalódása: Síkvándor

A hónap meglepetése: Der Duke und ich

 

 

Könyvbeszerzések


A Könyvfesztivál hónapjaként meg sem lepődök a mennyiségen, az viszont már sokkal jobban feltűnt, hogy idén a kiadók mindent is meg akartak jelentetni október elseje előtt. Mindez azonban hipersűrűséget okozott, amelyben félő, hogy egy-egy kötet eltűnik a süllyesztőben. Valamint a könyvmolyok pénztárcája is limitált, és sokkal jobban szereti a könyvek egyenletes eloszlását.

 

  • Celia Rees: Farkasszem (Bűbájos Mary #2)

Mivel sikerült eladnom négy könyvet is Vinteden, így megengedtem magamnak egy újabb beszerzést, amelyet a mostanában olvasott Vágyak évadja inspirált. Ugyan nem ez a legjobb Celia Rees regény, de már itt csücsül a polcomon a Kalózok! és a Bűbájos Mary is, és utóbbit követően szeretném majd olvasni a folytatást.

 

  • Sangu Mandanna: Rendkívüli Boszorkák Igen Titkos Társasága
  • Heather Fawcett: Emily Wilde atlasza a Másvidékről (Emily Wilde #2)

Szeptemberben két recenziós példány is érkezett hozzám. A Rendkívüli Boszorkák Igen Titkos Társaságát Réka ajánlásán felbuzdulva kértem ki, akinek nagyon sokat jelentett ez a regény a talált család elemével. Illetve ősszel inkább hangulatom van egy boszorkányos olvasmányhoz, valamint a borítón lévő sárga autó is vonzott. Az Emily Wilde második része pedig az első kötet után egy kötelező választás volt, hiszen nagyon megszerettem a szereplőket és a hangulatát. Emellett pedig ez a kötet részben Ausztriában játszódik, amely helyszín a mindig különleges a számomra.

 

  • Samantha Shannon: Csontszüret (Csontszüret #1)
  • Samantha Shannon: A Mímes Rend (Csontszüret #2)
  • Samantha Shannon: A leszálló éj napja (A káosz gyökerei #0)
  • Edith Eva Eger: A balerina
  • Pierre Pevel: Ambremer titkai (A Csodák Párizsa #1)
  • Katherine Locke: Lázadó szívek
  • Alexander Weinstein: Az Új Világ gyermekei és más történetek
  • Rebecca Ross: Divine Rivals – Isteni riválisok (Letters of Enchantment #1)
  • Екатерина Степаненко: Вся правда о пиратах

Kétnapnyi könyvfesztiválos beszerzés, amelyekről már külön meséltem nektek, de a teljesség igénye miatt itt is felsorolásra kerülnek. Leginkább a Shannon kötetek miatt vagyok izgatott, amelyeknek tervezek még idén nekiállni, aztán A leszálló éj napját majd meglátjuk a maga majd 1000 oldalával. A Réka által kapott pakkot azonban kifejtem nektek, hiszen az azok mögött lévő gondolatmenetet még nem ismeritek.

 

  • Yoshitoki Oima: A Silent Voice 1.

Az olvasási sorrend fordítottsága miatt még sosem olvastam mangát, azonban anno Eszti ajánlotta ezt a kötetet és kíváncsi vagyok rá, hogy hogyan fog majd esni, különösen amiatt, hogy németül van meg. Előzetesen csak annyit tudok róla, hogy egy iskolában játszódik.

 

  • Kavagucsi Tosikadzu: Mielőtt a kávé kihűl (Mielőtt a kávé kihűl #1)

Népszerű sorozat, amelynek nemrég jelent meg Magyarországon a negyedik kötete. Nekem legfőképp az időutazós vonala miatt keltette fel az érdeklődésemet. Tudom, hogy több rövidebb történetből áll, illetve a fordítása is az angol változatból történet, viszont úgy hallottam, hogy az első kötete erősre sikerült.

 

  • Octavia E. Butler: A magvető példázata (Földmag-duológia #1)
  • David Petersen: Egérőrség – 1152. ősz (Egérőrség #1)

Már nem is tudom, hogy kinél láttam ezeket a köteteket, de az biztos, hogy BookTube ajánlásokról van itt szó. Butlertől még nem olvastam, de felnézek a munkásságára. Az Egérőrség első részéről pedig instant őszi hangulatom lesz, de őszinte leszek, fogalmam sincs miről szól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése