2024. január 15., hétfő

Felhype-olt fejtelenség | Ali Hazelwood

Ali Hazelwood A szerelem képlete című regénye gyakorlatilag berobbant a könyvpiacra. Nem láttuk jönni, de most már tudjuk, hogy szükségünk van a tudományban lévő nőket a középpontba állító romantikus történetekre. Mind külföldön, mind itthon nagyon felkapott lett, és éppen emiatt kezdte el birizgálni az én fantáziámat is.


Eredeti megjelenés éve: 2021
Magyar megjelenés éve: 2022
Maxim Kiadó
romantikus, new adult
négy csillag

Harmadéves doktorandusz hallgatóként Olive Smith nem hisz a tartós romantikus kapcsolatokban, de a legjobb barátnője igen, és emiatt kerül ebbe a helyzetbe. Ahhoz, hogy Anh-t meggyőzze, hogy randizik és jó úton halad a „boldogan éltek, míg meg nem haltak” felé, többre van szüksége néhány kézlegyintéses Jedi-trükknél. A tudósoknak bizonyítékok kellenek. Úgyhogy, mint bármelyik magára valamit is adó biológus, Olive pánikba esik és megcsókolja az első férfit, akit meglát.

Ez a férfi nem más, mint Adam Carlsen, a fiatal, menő egyetemi tanár, aki közismert seggfej. Ezért Olive teljesen padlót fog, amikor a Stanford ügyeletes labor-zsarnoka beleegyezik, hogy titokban tartja a színjátékot, és a kamupasija lesz. De amikor egy nagy tudományos konferencia félresikerül, és Olive karrierje Bunsen égőre kerül, Adam újra meglepi határozott támogatásával és még határozottabban… kockás hasával.

Hirtelen a kis kísérletük veszélyesen közel kerül ahhoz, hogy lángra kapjon. Olive pedig rájön, hogy egy szerelemmel kapcsolatos hipotézisnél csak az bonyolultabb, ha a saját szíve kerül a mikroszkóp alá.

 

Hogy én milyen jót szórakoztam ezen a könyvön. Már a legelső oldal megvett az írásmódjával, és onnantól kezdve végig mosolyogtam az egészet. Mindebben még az sem gátolt, hogy jórészt vonaton olvastam. Igen, azt a két fejezetet is pont öt ember társaságában sikerült kifognom, ahol épp túlfűtötten egymásnak esett a két főszereplőnk. Kicsit sem volt kínos, á.

 

Történetünk…

a doktoranduszként tevékenykedő Olive-ot követi, aki a barátnőjét a pasizásban támogatva egy nap lesmárolja az első vele szembe jövő hímegyedet az egyetem folyosóját. És mit ad isten, pont a kampusz legszigorúbb professzorát sikerül kifognia, akivel az álca fenntartása érdekében kamurandizásba kezdenek. Mint kiderül, Adamnak is jól jön ez a fedősztori, aminek következtében egyre inkább összemelegednek. Mindeközben pedig Olive lehetőséget kap arra, hogy a kutatási területének egyik legkiválóbb szakemberének bizonyítson.  

 

A regény legcsodálatosabb dolga – ami szerintem a sikerének egyik kulcsa – Olive. Az már csak plusz, hogy külsőre is meglepően hasonlítunk egymásra a szeplőket leszámítva, és a kombinálásaiban is mintha csak magamat láttam volna. Kicsit ugyan szeleburdi, de képes mindenből kivágnis magát. A stílusa egyszerűen fenomenális és nagyon működött nálam a humora is.

 

Örültem a tudomány megjelenésének, illetve hogy érinti az ezen a területen dolgozó nők nehézségeit. Viszont mivel ez egy romantikus történet, így ez inkább csak háttérként szolgál. A jelenetek középpontjában ugyan a szereplők állnak, de nagyon jól beleépíti a személyes motivációjukba, ami miatt a könyv szerves részének éreztem. Emellett pedig az egyes fejezetek elején lévő hipotézisek is ezt erősítik, amik ugyan spoilereznek a bekövetkező eseményekre, de én nagyon jót mosolyogtam rajtuk.

 

Forrás: Pinterest

 

Kicsit sajnálom, hogy nálam Adam volt a gyenge láncszem. Egy végtelenül gondoskodó és érzékeny lélelkről van szó, akinek a feje azonban nekem egy totális fekete folt. Igen, a testéről már elég hamar sikerült konkrét képet kialakítanom, és Olive általánosságban is arról szokott tirádákat zengeni, de az arcáról mintha elfeledkeztünk volna. Ugyan tudtam előzetesen, hogy a férfiúnkat az írónő Adam Driverről mintázta, de magam sem gondoltam volna, hogy ennyire zavar a fejetlensége.

 

Maguk a jelenetek megkomponálása is dícsérendő. Van bennük egyfajta kötelező sorsszerűség, és minden mindennel meglepően (ó, egyáltalán nem :D) összefügg. Olive barátnője, Ahn pedig a szerelem őrangyalaként szolgál, aki megteremti a párocskánk közös pillanatait. Egyáltalán nem éreztem ezeket kínosnak vagy erőltetettnek. És a káromkodások is indokolt helyeken bukkannak fel, amiért piros pont jár az írónőnek.

 

Összességében

Teljesen megértem, hogy miért felkapott ez a regény. Én is nagyon bírtam a humorát, és Olive-ot, mint főszereplőt. Örültem a tudományos világ megjelenésének is, de sajnos nekem Adam kevésbé jött be. Talán mindezt a „fejetlenségének” köszönheti, viszont ettől függetlenül egy nagyon szimpatikus pasi.

 

„A szavatossági idő gyengéknek való.”

~~~

„Bevallom, kissé halvány a határvonal a kiváló karrierlehetőség és az élet végzetes elcseszése között.”

~~~

„De egy jó csók ilyen: eléri, hogy egy lány egy ideig megfeledkezzen magáról.”

~~~

„– És ha ez a fickó elvisz tőlem, méghozzá Bostonba egy teljes évre, biztosra akarok menni, hogy megérdemel téged. – Kacsintott. – Vedd úgy, hogy a jelentlétem egyenlő azzal, amikor egy apa a lánya barátja előtt tisztogatja a puskáját, mielőtt elindulnának a bálba.”

~~~

„A tudományos világ sokat kivesz belőled, és nagyon keveset ad vissza. Nehéz kitartani, ha nincs rá jó okod.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése