2016. november 12., szombat

Tündérmese Book Tag


Már nem is emlékszem, mikor hívott ki @NagyDorka a Tündérmese Book Tag-re, de az biztos,hogy nem mostanában. Mivel nekem ezek fel vannak írva, és nem szeretek megfeledkezni róluk, így eljöttnek gondoltam az időt, no meg ki sem látok a bALEK-teendőkből. Meseszerető lyánykaként öröm volt végigmenni a kérdéseken, no de lássuk is a válaszaimat.


1. Pinokkió – A fiú, akinek megnőtt az orra, ha hazudott
Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett?
Szeretem minden könyvről elmondani az őszinte véleményemet, ami blogos formában nem is olyan nehéz. Ha viszont élőszóban kérdeznek rá, akkor hajlamos vagyok rá, bár ezen változtatni akarok. Szeretném megtanulni a tranzitivitást.

2. A Szépség és a Szörnyeteg – A lány, aki nem a külsőbe szeretett bele
Melyik könyvet imádod, annak ellenére, hogy rémes a borítója? 
Olyan nagyon botrányos borítójúval és mellette eszméletlen történettel rendelkezővel még nem volt szerencsém találkozni. Bár a Végtelen ég alatt és A Cimmeria titka jobbat érdemelt volna.

3. Hófehérke – Akire a szépségéért vadásztak
Vettél már meg könyvet csak a borítója miatt, és ha igen, mi volt az?
Hajlamos vagyok a borító alapján felfigyelni könyvekre. Tudom, ez nem szép dolog, de hát a szememet szeretem gyönyörködtetni.  Mostanában a külföldi trendeket követve egyre szebb és igényesebb borítók születnek, amik mellett egyszerűen képtelen vagyok elmenni.

4. Csipkerózsika – Akit elátkoztak, hogy aludjon, majd az igaz szerelem csókja ébresztette fel 
Melyik a kedvenc könyves párosod?
Egyértelműen Elisabeth Bennet és Fitzwilliam Darcy. Az ő kettősüket veszem mindig alapnak, nem tehetek róla.

5. A kis hableány – Aki feladta az életét a szerelemért
Szoktál kipróbálni új műfajokat vagy inkább maradsz azoknál, amelyeket ismersz és szeretsz? Ha kipróbáltál már újakat, melyik volt az utolsó ilyen könyv? 
Szeretek kalandozni a műfajok vadregényes tájain, mert ezzel is bővül a világról alkotott szemléletem. Nem jó folyamatosan ugyanolyan könyveket olvasnom, mert a végén csömöröm lesz. Varietas delectat, ahogy mondani szokták. Az utolsó ilyen egy Agatha Christie krimi volt, mégpedig a Tíz kicsi néger, amely meglepően tetszett.

6. Hamupipőke – Aki elvesztette a cipőjét éjfél után
Melyik volt az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka?
Éjszaka próbálok aludni, mert az egyetem sokat kivesz belőlem. Sőt mostanában örülök, ha ágyba kerülök, nem hogy még olvasgassak éjszaka.


7. Rapunzel – Akit bezártak egy toronyba 
Melyik volt a legrosszabb könyv, amit múlt hónapban olvastál?
Talán a gazdasági szakkönyvek. Nem is azért, mert olyan minőségűek voltak, csak egyszerűen besokalltam tőlük.

8. Aladdin – A szegény fiú, aki egy dzsinnt talált
Melyik volt az utolsó „könyvkincs”, amit találtál?
Rachel Hartman Seraphina-jába véletlen botlottam bele, de egyáltalán nem bántam meg, hogy elolvastam. A zeneiségéről csak áradozni tudnék.

9. Alice Csodaországban – A lány, aki a nyúlüregbe esett
Melyik könyv olvasása során érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél?
Naomi Novik Rengetegjében a hátborzongató találkozik a meseivel. Nekem ez a párosítás volt teljesen új.

10. A békakirály – Az elvarázsolt herceg, aki újra emberré vált
Melyik volt az a könyv, amelyikről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de végül mégis megszeretted?
Ha egy könyvnek úgy kezdek neki, hogy nem fogom szeretni, akkor nem is sikerül áttörnie a gátat. De nem szeretek előítéletes lenni, na meg olyan könyvet sem olvasok el, ami biztosan nem fog tetszeni. Annyira azért már ismerem magamat.

11. Jancsi és Juliska – Akik elvesztek az erdőben és egy boszorkány elfogta őket
Melyik testvérpár a kedvenced és miért?
Ide most egy gyerekkori kedvencemet hoznám, a Perwinkle ikreket. Vanília és Pervinka Elisabetta Gnone Fairy Oak sorozatának kis főhősei, akiknek bátorságuk és kapcsolatuk szilárdsága előtt fejet hajtok a mai napig.

12. Piroska – Akit a nagymamának öltözött farkas felfalt
Melyik könyvben csalódtál azután, hogy beleszerettél a borítóba és a fülszövegbe? 
Talán Rebecca Ann Collins Pemberley-krónikája, mert egy fokkal többet vártam el egy Büszkeség és balítélet folytatástól.

13. Rumpelstilskin – Akinek senki sem tudja a nevét
Melyik az a könyv, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet?
Itt most csalni fogok, mert egy egész sorozatot emelnék ki. Böszörményi Gyula Rontásűzők könyvei valahogy elvesztek a többi ifjúsági regény között. Aki követte Gyula bátyó munkásságát, az hallott róla. A többiek inkább Alkonyatot és egyéb vámpíros történeteket olvastak a Harry Potter-trauma után. Én viszont mindkettőből kimaradva csak úgy faltam az első részt. Egy igazi steampunk-alternatív idősíkos-időutazós-magyaros ifjúsági regény.

Nekem ezek a válaszaim. És neked?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése