2017. július 31., hétfő

Havi zárás – Július 2017


A nyár közepén nincs is jobb, mint a szoba hűvösébe húzódva egy jó könyvvel tölteni a napjaimat. Nekem legalábbis megfelel, mert nem bírom a hőséget. Még árnyékban hagyján, de ha nem mozog a levegő, akkor ott ette meg a fene. 
Szerencsémre csak két hetet dolgoztam a hónapban, nem is bírtam volna tovább. Emlékszem, az utolsó napokon már alig vártam, hogy végre vége legyen. Mert csábító a klimatizált helységben eltöltött idő, de itthon nyugalom van. Ha megteremtem magamnak, akkor tényleg az van.
Idén sikerült ismét ellátogatnom a VOLT fesztiválra. Most voltam másodjára, de most már egyetemistaként. Fura, de sokat tud számítani. Szombaton mentem legjobb barátnőmmel, ugyanis neki még vizsgája volt a héten, meg a jubileumi fesztivál miatt amúgy is sokkal drágább volt a bérlet. De az Imagine Dragonst nem hagyhattam ki. Tudtam, hogy pont a koncertre mondanak esőt, viszont ez cseppet sem érdekelt. Egyszer jönnek ilyen közelre, szerettem volna őket élőben látni. Mert a videók és a rádió nem tudja visszaadni azt a hangulatot. Villámlás és függönyszerű eső ellenére Dan árasztotta magából az energiát. Ő is ázott velünk. Felejtetlen másfél óra volt.

Majával a híres Sopron felirat előtt
Egy másik koncerten is voltam a hónapban, mégpedig a Margaret Island hegykői fellépésén. Már igen kíváncsi voltam rájuk, de eddig nem volt lehetőségem élőben meghallgatni őket. Különleges érzés volt ülve, szinte páholyból végignézni őket. Nekem nagyon szimpatikusak voltak. A szerelmes számaik ábrándozásra késztettek.
Jane Austen hetet tartottam július 17-23-ig. Már régóta tervben volt, hogy valamilyen formában megemlékezek kedvenc írónőmről, és most az időzítés is jó volt. Rengeteg munkám volt vele, sokkal több, mint amire számítottam. Mert egy darab bejegyzéssel is órákat foglalkozok, nemhogy héttel. És ha még ez nem lett volna elég, akkor próbáltam életet lehelni a blog Facebook oldalába. No ez még nagyobb falat volt még időzítéssel is. Minden tiszteletem azoké, akik mindig ezt csinálják. Én nem tudtam mellette semmit sem csinálni, pedig jó lett volna olvasni. 

~~~
Júliusban olvastam: (1870 oldal)
Nagyon látszódik az elfoglaltság az olvasási listámon. Négy könyv. Nem ismerek magamra. Egy kisebb olvasási válságom volt a sok romantikus után, de most már úgy érzem, hogy kifelé lábalok. Határozottan jót tesz a sok szerelem után egy kis kalandregény. 
- Helen Halstead: Mr. és Mrs. Darcy
Természetesen meg sem közelíti az eredetit, de a magyarul megjelentek közül eddig ez a legjobb. Érdekessé tették a nézőpontváltások, hogy nem csak Lizzy szemszögéből értesülünk, hanem mind régi és új szereplők fejébe is beleülhetünk.
- Pierrot – Gábor Endre: Magister M (Jonathan Hunt Kalandok #3)
Többet vártam el a regénytől az első rész ismeretében, mint amennyit kaptam. Az íróváltás nem tett feltétlenül jót az állandó minőségnek. A karakterek unalmasak, a rejtély sem sokrétű. Pedig úgy olvastam volna még több nyomozást.
- Kae Westa: A démon és a papnő
Keményebb fantasy, mint amit vártam tőle. Cselekménydús, pörgős, bár néha nekem sok volt. A világ bonyolult első és második ránézésre is, szívesen megismerném jobban. Mortua és Vali párosa nem igazán kötött le, de megtaláltam ám a kedvenceimet itt is. Viszont nagyon lassan haladtam vele.
- Scott Westerfeld: Leviatán (Leviatán #1)
Beledobott a steampunk világba, és egy számomra kedvelt korszakot mutatott be egy apró csavarral. Meglepően jobban fejlett Európában leledzenek szereplőink. Tetszett, hogy a két főszereplő teljesen különböző rétegből és országból származik.



A hónap leglátogatottabb bejegyzése:
Tövis és ujjongás, avagy Mili és morc báró keringőzése egy tál ecet körül | Böszörményi Gyula
Személyes kedvencem: 
10+1 érdekesség Jane Austenról
Több figyelmet érdemelt volna:
Darcy házaspár mindennapjai | Helen Halstead

Augusztusban tervezem:
- Böszörményi Gyula: Mindörökké várni
- Deborah Harkness: Az éjszaka árnyai (Mindenszentek trilógia #2)
- Amie Kaufman - Meagan Spooner: Lehullott csillagok (Lehullott csillagok #1)
- Demi Kirschner: Öld meg Jana Robinst! (Ellopott élet #1)
- Scott Westerfeld: Behemót (Leviatán #2)
Remélem, hogy kitart a lendületem a következő hónapban. Most megyünk majd nyaralni, ami nálunk sosem az olvasásról szól. De mindenképpen viszek megfelelő mennyiségű könyvet. Ez azonban azzal jár, hogy két hétig szüneten lesz a blog. Rám fér a pihenés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése