2016. december 31., szombat

Havi zárás – December 2016


Minél inkább süt a nap,
annál kevesebb a hó.
Minél kevesebb a hó,
Annál többet süt a nap.
Hull a hó és hó és hózik-zik-zik,
kicsi könyvmoly nem fázik-zik-zik.
Nem hull a hó és esik-sik-sik.
kicsi könyvmoly csak ázik.

De szerettem volna fehér karácsonyt, úgy látszik, idén se teljesült a kívánságom. Ettől függetlenül szorgosan készülődtem az ünnepekre, amikor nem éppen a vizsgákra tanultam. Mert igen, kezdetét vette életem első vizsgaidőszaka, melyről előzetesen sok rémhírt hallottam, meg úgy általában a decemberről. Lehet, hogy én járok jó szakra, de nálunk nem volt eszeveszett hajtás az utolsó hetekben. Szépen vettük az anyagot, megírtuk az utolsó matek zht, de ennyi. Semmi kifacsarodás és alváshiány. Mivel csak tantárgyaim feléből, szám szerint négyből kell vizsgáznom, így a leosztást is sikerül harmonikusra hangolom: hármat decemberre, egyet januárra. És a sok tanulás mellett volt időm kikapcsolódni, FIRMAszüleim gondoskodtak arról, hogy ne csavarodjak be.
Az olvasásaimon is meglátszik, hogy teremtettem magamnak egy kis szabadidőt. Amint vége volt a szorgalmi időszaknak, könyvet ragadtam a kezembe.
Sikeres volt az Adventi nyereményjátékunk, bár nem sikerült azt a könyvet elolvasnom, amit szerettem volna. Nem baj, majd jövőre.
~~~

Decemberben rágtam át magam rajta: (1808 oldal)
VÉGRE túljutottam a Második Atlantisz sorozaton. Nem szoktam sokáig húzni az aktuálisan olvasott könyveket, de egyszerűen nem vitt rá semmi, hogy olvassam. Helyette rövidebbeknek álltam neki, mert azokkal érezhetően gyorsabban haladtam a kevés ráfordított idő ellenére.
- Colm Tóibín: Brooklyn
- Novák Natália – Tama Zétény: Csigamász
- J. K. Rowling – John Tiffany – Jack Thorne: Harry Potter és az elátkozott gyermek (Harry Potter #8)
- Sarah J. Maas: Crown of Midnight – Éjkorona (Üvegtrón #2)

Januárban tervezem:
- Sarah. J. Maas: Heir of Fire – A tűz örököse (Üvegtrón #3)
- C. J. Redwine: Az árnyékkirálynő (Ravenspire #1)
- Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó (Leányrablás Budapesten #3)
- Fekete István: Ballagó idő
Még mindig csak göngyölgetem magam előtt a Ballagó időt, immár lassan fél éve, de az utóbbi időben egész jól haladtam vele. Az új módszer, hogy minden elolvasott könyv után köteles vagyok 50 oldalt olvasni belőle, egész jól működik.

~~~


Éreztem, hogy közeleg a vég, mert karácsonykor a kiadók és egyéb könyvárusító helyek előszeretettel csapják meg az árakat. Akcióhegyek rohamozták meg a könyvszerető embereket, melyet csak nagy erővel lehetett visszaverni. De így is becsusszant egy pár szerzemény, mert hát a Könyvmolyképző Álomadventjének nem tudtam ellenállni.



  • Joy Adamson: Elza és kölykei (Oroszlánhűség #2-3)
    Édesapámtól kaptam még az első részt, már nem is tudom mikor. Arra emlékszem, hogy mindez azután történt, hogy láttam az ebből készült filmet a tévében. Aztán mikor megláttam, hogy van ennek következő része, és mégpedig ugyanabban a kiadásban, azonnal lecsaptam rá.
  • Émile Zola: Hölgyek öröme
    Míg sugározták Magyarországon a BBC Entertainment-et, szívesen néztem az ott futó sorozatokat. A Hölgyek öröme volt az egyik személyes kedvencem. Bár csak pár részt láttam belőle, eldöntöttem, hogy ha időm engedi, végig nézem. Aztán egy átlagos molyböngészős napon belebotlottam a könyvváltozatába, és azonnal felraktam a képzeletbeli „de jó lenne elolvasni mielőtt még megnézem” polcra.
  • Polly Shulman: Rajongás
    Pár éve, még az Austenlandos korszakomban kinéztem magamnak, de a negatív vélemények visszatartottak. Eddig.
  • Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó (Ambrózy báró estei #3)
    Ehhez nem szeretnék hosszú kommentárt fűzni, csak ennyit: nem kérdés, hogy nekem ezt olvasnom kell!
  • Elizabeth Wein: Fedőneve Verity
    Már megjelenésekor szemezgettem vele, de valahogy mindig voltak fontosabb könyvek. Most viszont megembereltem magam, és alig várom, hogy olvashassam.


Nincs karácsony meglepetések nélkül. Én őket kaptam:
  • Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Keserű szájíz (Árnyvadász Akadémia #7)
    A Vörös Pöttyös Szeretetcsomagomat én a fa alatt bontottam ki, és ez volt az ajándékkönyv. Erősen sugalmazza nekem Fortuna, hogy illene lenne elolvasom az Árnyvadász világhoz tartozó novellákat, hiszen már az Éjféli kisasszony is a piacon van.
  • Amie Kaufman – Meagan Spooner: These Broken Stars – Lehullott csillagok (Lehullott csillagok #1)
  • Charlie Lovett: Első benyomások
  • C. J. Redwine: Az árnyékkirálynő (Ravenspire #1) - recenzió

Ez lett volna az én röpke decemberi összesítésem. De feltehetitek magatokban a kérdést, hogy vajon hol marad a már minden csapból folyó évértékelés?
Hát... Majd annak is eljön az ideje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése